رونمایی از کتاب «سربازان نیار» در اردبیل
کد خبر: 3653766
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

رونمایی از کتاب «سربازان نیار» در اردبیل

گروه فرهنگی: با مشارکت حوزه هنری استان اردبیل و کانون فرهنگی و هنری مساجد اردبیل دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در اردبیل راه اندازی شد که در این آئین علاوه بر خاطره گویی رونمایی از کتاب سربازان نیار انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در مراسمی که شامگاه دوشنبه 24مهرماه در مسجد ابوطالب اردبیل برگزار شد با مشارکت حوزه هنری استان اردبیل و کانون فرهنگی و هنری مساجد اردبیل دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در اردبیل راه اندازی شد که در این آئین علاوه بر خاطره گویی رونمایی از کتاب «سربازان نیار» انجام شد. 
کتاب سربازان نیار که خاطرات بسیجی دوران دفاع مقدس کلام الله اکبرزاده است به قلم ساسان ناطق نوشته شده تا اثر ماندگار دیگری از دوران دفاع مقدس در استان اردبیل به رشته تحریر درآید. 
در این مراسم رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دوران پرفراز و نشیبی بوده که هنرمندان و نویسندگان آثار گرانسنگی را از این دوران با تکیه بر خاطرات و واقعیت های رخ داده به نگارش درآورده اند اظهار کرد: در طول تاریخ این خاطرات و کتاب های ارزشمند به عنوان سند افتخار ملت ایران به یادگار می ماند. 
محسن مومنی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وظیفه حوزه هنری صیانت از پیام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و ارائه آن در قالب هنر است که ضرورت دارد در این باب هنرمندان ما با ظرافت و دقت در تولید آثار به انتقال این پیام کمک کنند. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف پیام انقلاب اسلامی به یک الگوی جهانی و هویت عزت آفرین تبدیل شده است خاطرنشان کرد: ما در حوزه هنری تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا به تنوع تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی کمک کرده و نسل جوان پیش از هر زمان دیگر مورد حمایت قرار گیرند. 
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این نهاد انگیزه انقلابی و روحیه بانشاط جوانان در عرصه پدیدآوری گرانسنگ بهترین شرایط را فراهم آورده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در افزایش مخاطب و ارتقای آگاهی آنها کمک کنیم. 
مومنی استان اردبیل را یکی از استان های موفق در هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: باید هنرمندان این استان روی جنبه های مختلف هنری و ادبی تولید و انتقال خاطرات و پیام شهدا، جانبازان و ایثارگران به نسل آینده تلاش کنند و از ظرفیت های فراهم شده در این مجموعه برای تولید آثار باکیفیت بهره مند شوند. 
وی همسویی مسجد را با نهادهای فرهنگی در تولید آثار ارزشمند با محوریت انقلاب و دوران دفاع مقدس یادآور شد و بیان داشت: ما خوشحال هستیم که امروز نسلی با محوریت پایبندی به ارزش‌ها شکل گرفته که قدرت تحلیل و نگارش آثار ارزشمند و انتقال پیام راستین مقاومت چهار دهه انقلاب اسلامی را دارند. 
در این مراسم تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مرتضی سرهنگی نویسنده برجسته ادبیات پایداری به بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس پرداخته و از استاد روح الله حبیب زاده از نویسندگان برجسته دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
captcha