اجرای دوره‌های آموزشی توسط جهاد دانشگاهی به واسطه ماهیت علمی این نهاد است
کد خبر: 3653780
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

اجرای دوره‌های آموزشی توسط جهاد دانشگاهی به واسطه ماهیت علمی این نهاد است

گروه اجتماعی: مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزش خبر جهاد دانشگاهی گفت: واگذاری اجرای دوره‌های آموزش خبر به جهاد دانشگاهی به واسطه ماهیت علمی این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی امروز 25 مهرماه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزش خبر جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: واگذاری اجرای دوره‌های آموزش خبر به جهاددانشگاهی به واسطه ماهیت علمی این نهاد است.
وی اظهار کرد: آموزش ظرافت و ریزه‌کاری‌هایی دارد و از این منظر برای اینکه به هدف و نتیجه خود برسد، ارائه آن را باید به نهادهای آموزشی و علمی چون جهاد دانشگاهی واگذار کرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی خبر سطح بندی شده که تا سطح دوم، کلاس‌ها بین روابط عمومی‌ها و خبرنگاران مشترک است اما از سطوح بعد کلاس‌ها و مدرسین متفاوت می‌شود.
بهاری ادامه داد: سه عامل برگزار کننده دوره‌ها، علاقمندی هنر جویان و نحوه تدریس استاد موجب پربارتر شدن این کلاس‌ها و استمرار آن می‌شود و آنچه برای ما حائز اهمیت است خروجی این دوره‌ها است.
وی افزود: نهاد برگزار کننده، هنرجویان و استاد وقت و زمان زیادی را برای این دوره‌ها صرف می‌کنند و از این جهت تلاش باید بر افزایش و ارتقاء اگاهی‌های شرکت‌کنندگان در حوزه خبر باشد.
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت:  آشنایی با مفاهیم اصلی خبر و عناصر و ارزش‌های خبری، آشنایی با ملاحظات مهم در خبرنگاری و ملاحظات و مهارت‌ها در رسانه‌های محلی، مدیریت کانال‌های خبری در فضای مجازی و آشنایی با سبک‌های نوین خبرنویسی، از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در جهاددانشگاهی،تصریح کرد: این دوره‌ها در شش مرحله 16 ساعته ویژه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران برگزار می‌شود.
مرادی با بیان اینکه این دوره‌ها در مرحله‌های مقدماتی، پیشرفته و عکاسی حرفه‌ای برگزار می شود، افزود: در دوره پیشرفته، اصول روزنامه‌نگاری، فعالیت در شبکه‌های مجازی، نکات کاربردی در مورد حرفه خبرنگاری، خبر رادیو و تلویزیون و پوشش‌های خبری آموزش داده می‌شود.  
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این طرح به مدت 34 ساعت از 25 مهرماه به مدت چهار روز، در روزهای 25 و 26 مهرماه و دوم و سوم آبان‌ماه صبح و عصر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این دوره‌ها شرکت‌کنندگان با مبانی خبرنویسی، اصول مصاحبه، گزارش‌نویسی و درست‌نویسی آشنا خواهند شد.
مرادی با بیان اینکه در هفته اول، کارگاه مقدماتی به صورت تئوری و در هفته دوم به صورت عملی و تئوری خواهد بود، اظهار کرد: در مراحل مقدماتی و پیشرفته این دوره، اساتید کشوری به آموزش خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه در مرحله مقدماتی حسام‌الدین قاموس‌مقدم، مدرس کشوری به آموزش دوره خواهد پرداخت، یادآور شد: در هر ماه دو کارگاه در جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود که این کارگاه‌ها تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
captcha