اعزام ۲۸۰ دانش‌آموز سنندجی به اردوهای راهیان نور
کد خبر: 3653789
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

اعزام ۲۸۰ دانش‌آموز سنندجی به اردوهای راهیان نور

گروه سیاسی: ۲۸۰ دانش‌آموز سنندجی طی مراسمی با حضور مسئولان امروز، 25 مهرماه به مشهد شهدای غرب بانه اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عیسی رحیم‌زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در مراسم بدرقه این دانش آموزان اظهار کرد: اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان آغاز کلاس درس دیگری است که در آن با ارزش‌های معنوی بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این اردوی معنوی دو روز به طول می انجامد، افزود: این اردو گنجینه ارزشمندی است که هر دانش‌آموزی به اندازه ظرفیت و آمادگی خود می‌تواند از این برنامه معنوی نکته‌برداری کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج با اشاره به اینکه مسئول برنامه اردوی راهیان نور در سال های آغاز آن سپاه بود، اعلام کرد: اکنون آموزش و پرورش مسئولیت تمام این برنامه تحت عنوان مدرسه تا مدرسه را برعهده دارد.

وی با اشاره اینکه مدیران مدارس مسئول کاروان هستند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اردوهای راهیان نور انتقال ارزش‌ها، رشادت‎ها و دلاوردمردی‌ها از نسل‌های اول به نسل‌های بعدی انقلاب است.

رحیم‌زاده با بیان اینکه راهیان نور اردویی آموزشی، معرفتی است،بیان کرد: دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور وارد کلاس درس دیگری می‌شوند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در این اردو وارد مکان‌هایی می‌شوند که قدم به قدم آن خون شهیدی در آن ریخته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج بر توجه و ارزش قائل شدن بیشتر برای درس آمادگی دفاعی، در مدارس تاکید کرد و یادآور شد: بخشی از این درس باید خارج از مدرسه و با حضور در یادمان‌ها ارائه  شود و در این اردو راویان در مورد رشادت شهدا صحبت می‌کنند.

captcha