تجمع دانشگاهیان دانشگاه تبریز در اعتراض به یاوه‌گویی‌های ترامپ
کد خبر: 3653798
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تبریز در اعتراض به یاوه‌گویی‌های ترامپ

گروه سیاسی: دانشگاهیان دانشگاه تبریز، با تجمع در محوطه مسجد اين دانشگاه، گستاخي‌ها و یاوه‌گویی‌های ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران را محکوم كردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، دانشگاهیان دانشگاه تبریز، عصر روز گذشته با تجمع در محوطه مسجد بزرگ اين دانشگاه، گستاخي‌ها و یاوه‌گویی‌های ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران را محکوم كردند.
در این آیین شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر منافقین و کفار»، «عهد شکستن عادت آمریکاست»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» اعتراض خود را نسبت به سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند.
در پایان این تجمع اعتراض آمیز، دانشگاهیان دانشگاه تبریز با خواندن قطعنامه‌ای اعلام کردند، که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مایه عزت کشورمان در جهان بوده و هست. مردم ایران همواره در کنار سپاه و سپاه همیشه در کنار مردم بوده است و از کشور در برابر گروهک‌های معاند و تروریستی، حفاظت کرده و می کند. در دوران جنگ تحمیلی، نیز در برابر متجاوزین ایستاد و امروز هم به فضل خدا به ندای مظلومیت مردم مظلوم مسلمان، پاسخ مثبت داده و پاسخ مثبت خواهد داد.
همچنین در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است؛ در این شرایط  ابراز برخی سخنان مبنی بر باقی ماندن در برجام، ولو با نقض آن از جانب آمریکا، موجب وقاحت بیشتر دشمن خواهد شد و آمریکایی ها باید با تمام وجود احساس کنند که مسئولان کشورمان، در جایی که پای منافع و حقوق ملت در میان باشد، محکم ایستاده اند و به طور جدی و محاسبه شده و هماهنگ، هزینه های بدعهدی آمریکا را به او تفهیم می‌کنند.
در بخش دیگر این بیانیه نیز آمده است: دشمن باید به عینه ببیند که کشور، معطل و  وابسته تصمیمات او در برجام و غیر برجام نیست. و توقع می رود مسئولان مربوطه با کارهای جهشی و جهادی،  اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنند، و به کارهای روزمره‌ دستگاه های اقتصادی قانع نشوند.
دانشگاهیان دانشگاه تبریز در این ارتباط خواستار این است، که مسئولان محترم کشورمان، در مواضع، اقدامات و واکنش های خود، مواضع کشورمان را به طور واضح برای طرف مقابل ارسال کنند. و در این مهم، تذکرات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) را سرلوحه کار خود قرار دهد. این رئیس جمهوری که در آمریکا انتخاب شده و تمامی نوکرانشان، چه منطقه ای و چه بین المللی بدانند. هر حرکت غلط آنها در برجام با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
ملت ایران اعم از زن و مرد، دانشجو و نخبه، پیر و جوان، با وحدت و یکدلی، فارغ از سلایق و نظرات سیاسی گوناگون در برابر  استکبار جهانی، علی الخصوص آمریکا  و رژیم جعلی، غاصب و کودک کش صهیونیستی، ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند. و این وعده الهی است که در پایان آنچه که می ماند حق است و باطل قطعا رفتنی است.
captcha