برپا کردن جامعه‌ای ایده‌آل جز از راه عدالت میسر نیست
کد خبر: 3653806
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

برپا کردن جامعه‌ای ایده‌آل جز از راه عدالت میسر نیست

گروه معارف: رئيس اداره تبلیغات اسلامی بناب، اظهار کرد: در اسلام برپا کردن جامعه‌ای ایده‌آل و مطابق با فرمان‌های الهی جز از راه عدالت میسر نیست.

حجت‌الاسلام رسول یگانه، رئيس اداره تبلیغات اسلامی بناب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در اسلام برپا کردن جامعه‌ای ایده‌آل و مطابق با فرمان‌های الهی جز از راه عدالت میسر نیست.
وی افزود: به سبب اهميت عدالت و بررسی آن در جهت پی بردن به توازن و تعادل و تناسب خلقت جهان و نيز پی بردن به صفت حق تعالی، جهت شناخت هر چه بيشتر ذات پاكش، بارها به اين مطلب تأكيد شده است.
 وی با استناد به آيه 115 سوره انعام عنوان کرد: در این آیه می‌خوانیم: عدالت به حد كمال رسيد و هيچ كس تبديل و تغيير آن كلمات نتواند كرد و او خدی شنوا و دانا به گفتار و كردار خلق است.
 حجت‌الاسلام یگانه ادامه داد: از منظر قرآن، عدل به مثابه صفت و ملكه انسانی و اجتماعی ريشه در فطرت انسان‌ها دارد، بدين معنا كه در نهاد آدمی و در اساس خلقت او گرايش به عدالت و عدالت خواهی، تنفر از ظلم و ستم، بی عدالتی و تبعيض وجود دارد و اين حقيقتی است كه انسان آن را در ذات خود يافته و فطرتش را بدان حكم می‌كند.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب یادآور شد: اصولا شناخت‌ خدا بعنوان‌ امركننده‌ به‌ عدل‌ و به‌ پادارنده‌ عدل‌ اساسی‌ترين‌ معرفتی‌ است‌ كه‌ در اديان‌ آسمانی‌ رابطه‌ بشر با خدا بر آن‌ استوار شده‌ است‌.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: اگر در میان مردمان به عدالت رفتار شود، همه احساس بی‌نیازی می‌‌کنند.
حجت‌الاسلام یگانه قرآن کریم را کتاب به کمال رساندن انسان دانست و تاکید کرد: قرآن کریم کتاب به کمال رساندن انسان است و در این جهت همه امور را با عدالت تنظیم نموده است، که عدالت جان هر چیز است و اگر عدالت از چیزی سلب شود،‌ گویا جان و روح آن چیز را گرفته باشند، جز مرده ای بیش نخواهند بود.

captcha