بزرگترین مشکل جامعه بشریت دوری از آموزه‌های قرآن است
کد خبر: 3653807
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

بزرگترین مشکل جامعه بشریت دوری از آموزه‌های قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: دوری از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را باید بزرگترین مشکل جامعه بشریت قلمداد نماییم.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دوری از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را باید بزرگترین مشکل جامعه بشریت قلمداد نماییم.
وی افزود: انسان برای تدوام حیات و تقویت انگیزه خود نیاز به افزودنی دارد و معارف قرآنی تضمین کننده گواهینامه سلامت معنوی انسان در دنیا و آخرت است.
وی خاطرنشان کرد: برای این که قرآن از مهجوریت به در آید و در زندگی ما نقش اصلی و ذاتی خود را ایفا کند باید این نیاز در جامعه ایجاد شود که هنوز از قرآن هیچ بهره‌ای نگرفته‌اند و با اصول و اساس قرآن بسیار دور هستند.
حجت‌الاسلام حمیدی از نیازمند بودن جامعه به فرهنگ قرآنی گفت و ادامه داد: جامعه ما همواره به حاکمیت قرآن و فرهنگ قرآنی نیازمند بوده و هست و پرده‏‌های تاریک فتنه و گرفتاری‏‌هایی که دشمنان برای انحراف انسان ایجاد می‏‌کنند به برکت قرآن کنترل و برطرف می‏‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی به‌ عنوان هدايت‌كننده، حمايت‌كننده و پشتيبان وظيفه دارند تا آنجا كه می‌توانند خدمات متفاوتی را براي خادمان قرآنی واگذار كنند تا از اين طريق به توسعه فرهنگ قرآنی دست يابيم.
وی قرآن را راهنما دانست و افزود: قرآن به عنوان راهنما و کتاب هدایت و سعادت قابل احترام است و ترویج قرآن آسیب‌های اجتماعی جامعه را کمرنگ می‌کند.
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به گمراه نشدن جامعه آشنا با قرآن تاکید کرد: جامعه‎‏ای که با قرآن آشنا باشد در مسیر گمراهی گام برنمی‏‎دارد، افراد جامعه زمانی که در کنار قرآن عترت قرار بگیرند و مفسر قرآن در کنار قرآن واقع شود، از هر جهت مصونیت لازم را به دست می‎‏آورند؛ چراکه مفسران قرآن اهل بیت(ع) هستند.

captcha