60 درصد کانون‌های فرهنگی ـ هنری در نقاط روستایی و عشایری تاسیس می‌شود
کد خبر: 3653830
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

60 درصد کانون‌های فرهنگی ـ هنری در نقاط روستایی و عشایری تاسیس می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی ـ هنری در نقاط روستایی و عشایری تاسیس می‌شود، گفت: این مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری خراسان‌جنوبی امروز ۲۵ مهر در دیدار با حجت‌الاسلام علی رحمانی امام جمعه شهرستان قاین اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال ۱۳۷۱ پیرو دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص شبیخون فرهنگی با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و از سال ۷۲ کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸۳ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد،‌ ادامه داد: از این تعداد ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری در شهرستان قاین راه اندازی شده است.
 سبزه‌کار با اشاره به اینکه شهرستان قاین در تاسیس کانون،‌ جزو شهرستان‌های پیش رو است،‌ افزود: در راستای عدالت فرهنگی،‌ راه‌اندازی کانون در مناطق عشایری و روستایی در دستور کار قرار دارد.
 مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان به تناسب نیاز و ضرورت،‌کانون های تخصصی راه اندازی شده است،‌ گفت: این کانون‌ها برنامه‌ریزی و اجرای برخی از برنامه‎های استانی را در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری راهبری و هدایت می‌کنند.
 وی بر هماهنگی بین مدیران کانون‎های مساجد استان با ائمه جماعات و پایگاه های مقاومت بسیج تأکید کرد و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی گفت: معظم له در سال ۹۱ بر همکاری بین کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج تاکید ویژه کردند.
 مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همچنین در برخی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری سطح استان هسته‌های پژوهشی داریم که برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی کارهای پژوهشی انجام می‌دهند.
 
وی به تشکیل واحد خواهران در بدنه کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: این تشکل، کار شناسایی آسیب‌های اجتماعی محله خود را انجام می‌دهد و با ارائه به شورای مشورتی استان،‌ تلاش می‌شود که تصمیمات لازم برای حل آن اتخاذ شود.
 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت گروه های سرود،‌ تئاتر و شعر در این مراکز یادآور: دبیرخانه مساجد استان مسئولیت کمیته‌های مساجد دهه فجر،‌ ستاد دهه کرامت،‌ اجرای برنامه‌های مختلف استانی از جمله مسابقات قرآنی مدها متان و ... را در دستور کار دارد.
 



captcha