ماجرای دختر 6 ساله‌ای که در کنار پدر بیمارش رفتگری می‌کند!
کد خبر: 3653851
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

ماجرای دختر 6 ساله‌ای که در کنار پدر بیمارش رفتگری می‌کند!

گروه اجتماعی: طی چند روز اخیر عکسی در فضای مجازی منتشر شده که دختر 6 ساله یکی از رفتگران شهرداری دهدشت به همراه پدرش در حال جمع کردن زباله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، عکسی از یک دختر 6 ساله دیدم که همراه پدر رفتگرش، مشغول جمع‌آوری زباله‌ها بود این صحنه اگرچه دردناک بود اما زیبایی خاصی داشت. اینکه دختری خجالت و کم رویی را کنار بگذارد و در میدان اصلی شهر در کنار مدرسه ابتدایی، جلوی چشم صدها رهگذر کمک پدرش آشغال جمع کند.
محمد عادلی، این رفتگر شهرداری دهدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا گفت: 30 سال سن دارم در روستای قرقانه در کنار روستای سمغان از توابع شهرستان کهگیلویه در اتاقی زندگی می‌کنم که این اتاق هم اتاق خواب، هم آشپزخانه و هم اتاق پذیرایی‌ام است.
وی افزود: دو فرزند دارم یکی همین دخترم هست که 6 ساله و پیش دبستانی است و یکی هم پسری یک سال و چهار ماه سن دارد و خود مبتلا به بیماری دیابت هستم که در شهرداری دهدشت مشغول رفتگری‌ام.
عادلی بیان کرد: روزانه باید هر صبح و بعداز ظهر انسولین مصرف کنم تا بتوانم سرکار بروم و نانی برای خانواده‌ام تهیه کنم، درآمدم که ماهی یک میلیون و 100 هزار تومان است، مخارج زندگی‌ام را با این بیماری جواب نمی‌دهد و نمی‌دانم این میزان را خرج خانه، زندگی و بچه‌هایم کنم یا خرج دارو درمان خودم.
این رفتگر شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: از لحاظ مالی با مشکل جدی مواجه هستم  بطوریکه حتی توان خرید یک جفت کفش برای دخترم را ندارم و با توجه به اینکه خانواده پدرم نیز مشکل مالی دارند در برخی مواقع باید به آنها هم کمک کنم.
عادلی تصریح کرد: از مسئولان انتظار دارم به مشکلاتم رسیدگی کنند و کمکم کنند تا سرپناهی برای زندگی کردن داشته باشم و از این اتاق رهایی یابم.
وی در خصوص عکسی که از او و دخترش در فضای مجازی منتشر شده عنوان کرد: دخترم به همراه مادرش از روستا به شهر آمدند که پسرم را به درمانگاه سلامت ببرند و سپس به دیدار من آمدند، به دخترم گفتم به همراه مامانت برو تا من کارم را انجام بدهم چون محیط کثیف است و مریض می‌شوی اما نپذیرفت که با مادرش برود و گفت دوست دارم پیش شما بمانم و کمک‌تان کنم.
این رفتگر شهرداری دهدشت اضافه کرد: دخترم که از بیماری من اطلاع داشت و برام ناراحت شده بود، یک کیسه زباله برداشت و شروع به جمع‌آوری زباله‌ها کرد.
عادلی بیان کرد: مسئولان شهرداری دو هفته قبل حوزه کاری‌ام را تغییر دادند و از رفتگری و حوزه خدماتی و جمع‌آوری زباله به پارکبان و حوزه فضای سبز جابه‌جا شدم.
اسفندیار برخه، شهردار دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در این زمینه به خبرنگار ایسنا ضمن تایید بیماری این رفتگر شهرداری، گفت: این کارگر شهرداری به بیماری دیابت مبتلاست و با توجه به اینکه تازه شهردار شدم اطلاعی از وضعیتش نداشتم.
وی افزود: این کارگر قبلا بعنوان رفتگر اقدام به تمیز کردن کانال‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها می‌کرد که بخاطر بیماری‌اش جابه جا شده و هم اکنون بعنوان پارکبان در قسمت فضای سبز فعالیت می‌کند.
برخه در پاسخ به این سؤال که چه کمکی به این کارگر می‌کنید با توجه به وضعیت مالی و بیماری‌اش و اینکه در یک اتاق زندگی می‌کند؟ بیان کرد: در اولین فرصت از منزلش بازدید می‌کنیم و پس از بررسی وضعیتش هر چه از دستمان برآید برایش انجام می‌دهیم و به او کمک می‌کنیم.
captcha