فریاد یکپارچه «مرگ بر آمریکا» در مدرسه فیضیه طنین‌انداز شد
کد خبر: 3653852
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

فریاد یکپارچه «مرگ بر آمریکا» در مدرسه فیضیه طنین‌انداز شد

گروه حوزه‌های علمیه: تجمع حوزویان در محکومیت سخنان ضدایرانی ترامپ امروز 25 مهر با حضور جمع زیادی از طلاب و استادان حوزه علمیه برگزار و شعار مرگ بر آمریکا در مدرسه فیضیه طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این تجمع در اعتراض به سخنان ضد ایرانی ترامپ از ساعت 10:30 امروز برگزار و تجمع‌کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل این سخنان را محکوم کردند.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و سخنران این مراسم، آیت‌الله استادی و جمعی از مسئولان استانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در سخنانی با بیان اینکه مشکل آمریکا با ایران بر سر مسایل هسته‌ای نیست عنوان کرد: آمریکا در ژاپن بمب هسته‌ای انداخت و هزاران نفر را کشت و امروز هم کشورهای دنیا را تهدید می‌کند همچنین مشکل اصلی آنان با ما بر سر حقوق بشر و تروریسم هم نیسست چون خودشان تروریست‌پرور هستند مشکل اصلی آنان حاکمیت اسلام است.

وی تاکید کرد: البته آنان با قرائتی از اسلام دشمن هستند که مخالف سیاست‌های استکباری آنان است وگرنه با کشورهای به اصطلاح اسلامی که در خط آنان قدم می‌زنند کاری ندارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات ترامپ تصریح کرد: ظاهر سخنان او دروغ و اتهام و یاوه‌پراکنی بود ولی این ظاهر حکایت از درون متکبر، فرعونی و سرکش آنان دارد که می‌خواهند بر همه دنیا مسلط شوند.

خاتمی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حق ملت ایران است ادامه داد: این‌ها چه جنایات و جریاناتی را در دل کشورهای اسلامی توسط عواملشان ایجاد کرده و مسلمین را به جان هم انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید به اروپا اعتماد کنند بیان کرد: ما نمی‌گوییم با این کشورها تعامل نباشد ولی نباید به آنان اعتماد کنیم زیرا در داوری میان ما و آمریکا، به آمریکا حق خواهند اد.

خاتمی با اشاره به اظهارات ترامپ در مورد موشک های ایران ادامه داد: بر اساس منطق قرآنی حق ملت ایران است که در مقابل گرگ‌های درنده‌ای مانند ترامپ مسلح به سلاح شویم البته بر اساس منطق قرآن و فتوای مراجع و رهبری ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم.

وی با اشاره به قدرت و توان بالای نظامی ایران تاکید کرد: پاسخ ما به هر تجاوزی از سوی دشمنان به دقیقه نخواهد رسید و ملت ایران پای هر بیگانه به کشور را قطع خواهند کرد. 

وی با اشاره به تعبیر خلیج عربی از سوی ترامپ تاکید کرد: خلیج همیشه فارس بر روی قبر مردگان آنان نیز نوشته شده است و همین جمله او سبب شد تا همه ایرانیان با هر سلیقه و آئینی مر بر آمریکا بگویند.
captcha