اعزام 5 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور
کد خبر: 3653860
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

اعزام 5 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان به اردوی راهیان نور

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری، 5 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور، جهت بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس راهی جنوب کشور می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان، امروز در مراسم بدرقه اولین گروه اعزامی دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، گفت: در سال جاری، 5 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور، جهت بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس راهی جنوب کشور می‌شوند.
فرمانده سپاه سلمان استان اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار ارزشمند و زیرساختی سازمان بسیج، اعزام افراد در گروه‌های مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه راهیان نور به معنای دید و بازدید نیست، بلکه معنای اصلی آن در انتقال فرهنگی دفاع مقدس به نسل‌های امروزی خلاصه می‌شود، افزود: راهیان نور یک فرهنگ برگرفته از سختی و مشقت رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده و برگرفته از ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده است.
معروفی ادامه داد: دانش آموزان بسیجی که در حقیقت سفیران هدایت و آینده سازان  این مرز و بوم هستند، امروز به جایی پا می‌گذارند که شهدا در آن جا با گذشت از همه چیز خود، امنیت و آرامش را برای ملت به ارمغان آوردند.
گفتنی است، در اولین اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، 180 نفر در قالب 4 کاروان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.
captcha