سهم مؤسسات قرآنی از اعتبارت
کد خبر: 3653863
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

سهم مؤسسات قرآنی از اعتبارت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور طی یادداشتی از اختصاص 50 درصد از اعتبارات قرآنی سال 96 به مؤسسات مردمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان نیوز؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و نائب رئیس کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در یادداشتی از اختصاص 50 درصد از اعتبارات قرآنی سال 96 به مؤسسات مردمی خبر داد.
 
در متن این یادداشت آمده است؛
«سال گذشته با رأی اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه نفر از اعضای اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به عنوان عضو مردمی شورای مذکور به مدت سه سال انتخاب شدند و بالطبع مهمترین وظیفه این نمایندگان دفاع از حق مؤسسات و نهادهای مردمی در تصمیمات قرآنی کشور است.
با همین نگاه و لزوم سوق دادن بودجه‌های قرآنی موجود، پیشنهاد تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات قرآنی کشور در ذیل شورای توسعه مطرح و این کمیته با ترکیبی از اعضاء تأسیس شد که تاکنون بالغ بر 15 جلسه برگزار کرده است. حضور نمایندگان مردمی در کمیته مذکور، مطرح شدن جایگاه مؤسسات و نهادها و همراهی سایر دوستان و اعضای کمیته، بحمدلله تأثیرات قابل‌توجهی در مصوبات این کمیته داشته است که مهمترین آن افزایش قابل توجه سهم مؤسسات و نهادهای مردمی از اعتبارات قرآنی مربوط به اجرای منشور توسعه فرهنگ قرانی است.
به نحوی که این سهم از حدود 4 درصد در سال‌های قبل به حدود 50 درصد در سال 96 ارتقا پیدا کرد که این مصوبه را می‌توان دستاوردی مهم و بزرگ در راستای رشد جایگاه مؤسسات و نهادهای مردمی برشمرد که ان‌شاءالله در ماه‌های آتی و اختصاص اعتبار سال 96 و همچنین ادامه این روند در سال‌های بعد قطعاً می‌تواند موجب جهش مثبتی در فعالیت‌های مؤسسات قرآنی شود».
captcha