توزیع 11 هزار سبد غذایی میان زنان باردار سیستان
کد خبر: 3653880
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

توزیع 11 هزار سبد غذایی میان زنان باردار سیستان

گروه اجتماعی: از ابتدای سال جاری تاکنون و به همت بنیاد علوی، 11 هزار و 700 سبد غذایی میان 3 هزار و 900 زن باردار و شیرده در منطقه سیستان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، از ابتدای سال جاری تاکنون و به همت بنیاد علوی، 11 هزار و 700 سبد غذایی میان 3 هزار و 900 زن باردار و شیرده در منطقه سیستان توزیع شده است.
جواد اکبری زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در این خصوص بیان کرد: این سبدهای غذایی شامل برنج، مرغ، پنیر، ماکارونی، حبوبات، روغن و خشکبار به ارزش ریالی هر سبد حدود سه میلیون ریال است.
وی افزود:  بنیاد علوی از سال 87 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل و با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سیستان اقدام به شناسایی زنان باردار و شیرده نیازمند این منطقه و توزیع سبد غذایی میان آنان کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار کرد: این سبدهای غذایی به مادران روستایی نیازمند که دارای مشکلات تغذیه‌ای شامل کم‌ خونی، وزن گیری نامطلوب، وزن کمتر از 45 کیلوگرم قبل از بارداری و همچنین حاملگی‌های چند قلو هستند، اهدا می‌شود.
captcha