معرفی موقوفه زالی شیراز/ اخذ سند شش دانگ مالكیت اراضی این موقوفه به ارزش 200 میلیارد ریال
کد خبر: 3653882
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

معرفی موقوفه زالی شیراز/ اخذ سند شش دانگ مالكیت اراضی این موقوفه به ارزش 200 میلیارد ریال

گروه اجتماعی: موقوفه زالی شیراز یكی از بزرگترین موقوفات كشور است كه بیش از 12 رقبه را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، موقوفه زالی یکی از بزرگترین موقوفات کشور است که بیش از 12 رقبه را شامل می‌شود كه قریب 70 سال پیش توسط حاج خلیل زالی وقف شد.

واقف نیک‌اندیش مرحوم حاج خلیل زالی در سال 1240 هجری شمسی در شیراز متولد شد. وی پس از گذراندن دوران کودکی، در یکی از مکتبخانه‌های شیراز مشغول به تحصیل شد و پس از اتمام تحصیلات در جوانی به کسب و کار و تجارت روی آورد و به منظور نیل به اهداف خود راهی هندوستان شد.

حاج خلیل زالی پس از چندین سال تلاش و زحمت با سرمایه فراوانی که از راه تجارت کسب کرده بود برای خدمت به هموطنان خود دست از تجارت کشید و به میهن بازگشت و در اراضی ملکی خود که اکنون جزو اراضی موقوفه است به کشاورزی و زراعت پرداخت. وی در طول زندگی پربار خود همواره حاصل دسترنج خود را صرف مستمندان و افراد بی بضاعت می‌كرد.

این واقف نیک اندیش در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و مرحوم پنج سال قبل از فوت تمامی اموال خود را وقف كرد که خود هدف خویش را از این عمل خیرخواهانه تقرب به ساحت مقدس حضرت ربوبیت و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و خدمت به هموطنان خود ذکر كرده است.

اراضی موقوفه حاج خلیل زالی در سمت شمال شرقی شیراز و باجگاه، شهر صدرا، اراضی سوه و پشت باغ بیضاء، خفر، کوار واقع شده که طبق نیات واقف درآمد حاصله از اراضی فوق باید به مصرف کودکان بی سرپرست، بیماران بی بضاعت، دانش‌آموزان نیازمند و خدمات بهداشتی به جامعه هزینه شود.

بنا بر این گزارش، محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضاء امروز، 25 مهرماه از اخذ و صدور سند مالکیت شش دانگ از اراضی موقوفه حاج خلیل زالی خبر داد و گفت: اراضی موقوفه حاج خلیل زالی به متراژ 123 هکتار با پلاک ثبتی 13/940 به‌همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان اخذ شد.

وی با بیان اینكه ارزش ریالی این اراضی 200 میلیارد ریال است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری، این دومین سند مالکیت موقوفه حاج خلیل زالی است که از سوی این اداره‌کل پیگیری و اخذ شده است.

captcha