نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» برپا شد
کد خبر: 3653897
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
به همت مؤسسه ندای ملکوت؛

نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» برپا شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» تا 15 آبا‌ن در برج میلاد برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» روز گذشته، 24 مهرماه در سایت نمایشگاهی برج میلاد افتتاح شد.
این نمایشگاه که تا 15 آبان‌ماه پذیرای بازدید از علاقه‌مندان است شامل حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و از کربلا تا شام، عرضه محصولات مرتبط با هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری و عرضه محصولات فرهنگی سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم است.
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه تا 15 آبان‌ماه می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 23 به سالن C سایت نمایشگاهی برج میلاد تهران مراجعه کنند.
آیین گشایش نمایشگاه تجسمی و روایی «از مدینه تا کربلا» به همت مؤسسه ندای ملکوت در سایت نمایشگاهی برج میلاد روز گذشته، 24 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری و مدیر مؤسسه ندای ملکوت راه‌اندازی شد.
طی این آیین حجت‌الاسلام نوری‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، گفت: این نمایشگاه در نوع خود بسیار جالب و تأثیرگذار است.
وی با اشاره کارهای حجمی که در این نمایشگاه در خصوص حوادث کربلا و عینیت بخشیدن به آنها انجام گرفته است، اظهار کرد: این امر موجب ماندگاری بیشتر این حوادث تاریخی خواهد شد.
نوری‌زاده تصریح کرد: کارهای حجمی و اینچنینی در ذهن مخاطبان، تاریخ را می‌تواند مرور کند و حوادث را می‌تواند به صورت عینی نشان دهد. در این نمایشگاه‌ها گاهی اوقات با یک خبر، گاهی اوقات با یک فیلم می‌توانیم مطالب را ارائه دهیم اما به شیوه هنری بسیار جذاب برای نوجوانان و جوانان و حتی کودکان که فهمش ساده است.
وی عنوان کرد: تشکیل چنین نمایشگاه‌هایی قطعا خیلی زحمت و زمان می‌برد، ولی ارزنده و جالب است و در نوع خود تأثیرگذار است. انسان گاهی اوقات خیلی مطالب را می‌شنود اما با اینگونه نمایشگاه‌ها حس می‌کند که در بعضی صحنه‌ها حضور دارد و خود را می‌بیند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه این فضاها اگر دائمی باشد و تبلیغ شود و اگر درس تاریخ را به ضمیمه چنین نمایشگاه‌هایی به فرزندانمان تعلیم دهیم، خیلی ماندگار است، عنوان کرد: اثر تربیتی این نمایشگاه‌ها فوق‌العاده است. با این نمایشگاه انسان احساس می‌کند گویی در واقعه حضور دارد ما داریم سعی می‌کنیم که خود را در این نمایشگاه پیدا کنیم که در کدام خیمه دوست داریم باشیم و نقش ایفا کنیم، خیمه دشمنان امام حسین(ع) یا یاران امام حسین(ع)، واقعا کربلا بزرگترین فرهنگ‌سرای عالم است.
وی بیان کرد: ما از هر طریقی بتوانیم این فرهنگ شهادت، ایثار، از خودگذشتگی و استقامت را برای مخاطبان ترسیم کنیم، توفیق بزرگی است و ان شاءالله این کار ادامه یابد.
نوری‌زاده تأکید کرد: نمونه‌های کوچکتر نمایشگاه را می‌شود در مدارس و دانشگاه‌ها یا فضای ثابت که دائمی باشد، داشته باشیم و روایت‌گری شود و از شیوه‌های نوین باید استقبال شود، باید تبلیغ شود و این کار نیازمند تشویق از سوی مسئولان است.

captcha