توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 3653905
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

توصیه‌های پلیس به زائران اربعین حسینی

گروه اجتماعی: پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان نكاتی كه زائران اربعین حسینی باید قبل از سفر، در حین سفر و بعد از برگشت از سفر مدنظر داشته باشند را اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان نكاتی كه زائران اربعین حسینی باید قبل از سفر، در حین سفر و بعد از برگشت از سفر مدنظر داشته باشند را اعلام كرد.
برخلاف سال‌های گذشته كه در روزهای منتهی به اربعین اباعبدالله(ع) مرزها باز می‌شد، امسال چیزی به عنوان ورود به كشور عراق بدون ویزا در دقیقه نود وجود نخواهد داشت. پس حتماً زائران باید مدارك لازم اعم از گذرنامه و ویزا همراه داشته باشند و پرداخت عوارض خروج از كشور و هزینه‌های لازم برای انجام این سفر معنوی مد نظر باشد.
 مسلماً پیش از خروج از كشور باید گذرنامه زائر حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد در غیر این‌صورت حتما با مراجعه به دفاتر خدمات دولت الكترونیك (دفاتر پلیس +10) آن را تمدید كنند.  
 زائران پس از اطمینان از داشتن اعتبار بیش از 6 ماه گذرنامه، با اخذ گذرنامه جدید زائرین باید در سامانه samah.haj.ir ثبت نام كنند.
همچنین زائران اربعین حسینی جهت دریافت ویزا به یكی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه و با تحویل پرینت لیست ثبت نامی در سامانه سماح (samah.haj.ir) نسبت به اخذ ویزای خود اقدام كنند و علاوه بر این‌ها داشتن گذرنامه و دو قطعه عكس 4*3 زمینه سفید مشابه عكس ملصق به گذرنامه الزامی است.
 برای تسریع در روند صدور ویزا نمایندگی سفارت عراق در شهر شیراز راه‌اندازی و تنها جواب‌گوی دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان فارس و سایر استان‌های جنوبی كشور است.
دانشجویان و محصلان می‌توانند با سپردن وثیقه نزد معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی برای دریافت مجوزخروج از كشور و شركت در مراسم اربعین اقدام كنند.
زائران اربعین حسینی در حفظ و نگهداری گذرنامه و ویزای خود دقت لازم را داشته باشند و این اسناد را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و اگر مدارك گم یا مشكلی در این زمینه پیش امد به كنسولگری‌های كشور در شهرهای كربلا و نجف مراجعه كنند.
توصیه می‌شود زائران برای مدارك و پول خود بهتر است یك كیف كوچك یا كیسه پارچه‌ای كه بتوان آن را به گردن آویخت، همراه داشته باشند.
استفاده از گذرنامه دیگری جرم محسوب و با طرفین برابر قانون رفتار و ضمن ثبت مشخصات آنان در سیستم تخلفات گذرنامه محدودیت‌هایی در استفاده و یا خروج از كشور افراد اعمال می‌شود.
برای ارائه خدمات به زائران ، گذرنامه در كوتاه‌ترین زمان ممكن صادر و به ادرس اعلامی از طریق پست فرستاده می‌شود لذا توصیه می‌شود هنگام ثبت اولیه اطلاعات خود در دفاتر پلیس+10 دقت لازم را داشته باشند.
 چنانچه ظرف سه تا پنج روز گذرنامه زائران به آدرس اعلامی ارسال نشد با داشتن مدرك شناسائی معتبر به اداره گذرنامه واقع در شیراز بلوار مدرس كوچه 57 نرسیده به پل كابلی ولیعصر(عج)مراجعه كنند.
captcha