تحصیل 1100 دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان
کد خبر: 3653916
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

تحصیل 1100 دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان گفت: در حال حاضر 1100 دانشجو در 4 مقطع تحصیلی و 12 رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود 27 در‌صد آن‌ها آقایان و مابقی بانوان هستند.

سیدعباس خلیقی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: علوم قرآن و حدیث، معارف نهج‌البلاغه، فقه و مبانی حقوق، معارف اسلامی و علوم تربیتی، روانشناسی اسلامی، تربیت معلم قرآن، تفسیر قرآن و شیعه شناسی از جمله مهم‌ترین عناوین و رشته‌هایی است که در این دانشگاه تدریس می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: درصدد هستیم تا از مهرماه سال 97 در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع دکتری نیز دانشجو جذب کنیم.
خلیقی‌پور با بیان اینکه این دانشگاه از سال 72 تاسیس شده است، بیان کرد: تاکنون 14 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی ادامه داد: براساس رتبه بندی‌های وزارت علوم دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان در سطح اول دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور قرار دارد و همچنین به لحاظ تعداد آمار قبولی برای مقاطع بالاتر نیز  رتبه اول استان اصفهان را کسب کرده‌ایم.
وی با بیان این رویکرد مهم دانشگاه معارف قرآن و عترت، تربیت مبلغ قرآن و معارف اهل بیت‌(ع) است، گفت: تربیت دانشجو به عنوان مبلغ قرآن و حدیث یکی از برنامه‌های ما در این دانشگاه است، به طوری که  از سال گذشته و از مناطق محروم کشور دانشجویانی را در مقطع کارشناسی جدب کرده‌ایم تا بدون پرداخت هیچ گونه شهریه بتوانند بعد از دوره اتمام تحصیل به منطقه محروم خود بازگردند و به‌عنوان تربیت مبلغ فعالیت کنند. در حال حاضر 43 دانشجو با این عنوان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان ادامه داد: این دانشگاه فرصتی را فراهم کرده تا با ارائه تسهیلات بانکی و پرداخت مقطعی اقساط آن،  تمامی دانشجویان بی بضاعت نیز بتوانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.
captcha