بی‌اعتنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی به نماز از آسیب‌های جدی است
کد خبر: 3653926
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

بی‌اعتنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی به نماز از آسیب‌های جدی است

گروه معارف: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه در قالب پنج بند آسیب‌های نماز در ادارات احصاء و طی نامه‌ای به استاندار ارسال شده است، گفت: بی‌اعتنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی به نماز از آسیب‌های جدی است.

حجت الاسلام رضا احمدی فر رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی اظهار کرد: این ستاد مجموعه نظارتی است و وظیفه‌مان کنترل وضعیت نماز و ارائه پیشنهادات مناسب برای گسترش این فرهنگ مهم دینی است.
وی ادامه داد: بی اعتنایی مدیرکل در یک مجموعه به نماز و برگزاری جلسات و همایش در زمان برگزاری نماز از آسیب‌هایی است که سبب می شود کارمندان نیز دلسرد شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه مدیران مدارس نیز باید به عنوان الگو برای دانش‌آموزان به برگزاری به موقع نماز جماعت اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر معلم یا مدیر مدرسه نماز خود را به جماعت نخواند یا اول وقت به خواندن نماز بی اعتنا باشد، در ذهن دانش‌آموز الگوی منفی ترسیم کرده است.
حجت الاسلام احمدی فر اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های لازم بیشتر ادارات و دستگاه ها، امام جماعت دارند و مدیران دستگاه های اجرایی موظف به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روحانی اعزام به آن اداره می باشند.
وی همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت معنوی نماز در حوزه مجازی شد و تصریح کرد: گسترش فرهنگ نماز، کاهش مسائل و مشکلات اخلاقی در جامعه را در پی دارد.
captcha