ارتباط نداشتن با روحانیان اهل سنت کشور خلا ارتباط اجتماعی است
کد خبر: 3653932
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

ارتباط نداشتن با روحانیان اهل سنت کشور خلا ارتباط اجتماعی است

گروه اجتماعی: مشاور وزیر تعاون و کار در امور فرهنگی و روحانیون گفت: یکی از خلاهای ارتباط اجتماعی، عدم ارتباط با روحانیان اهل سنت کشور است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام شهسواری، مشاور وزیر تعاون و کار در امور فرهنگی و روحانیون امروز، 25 مهرماه در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات استان کردستان اظهار کرد: یکی از خلاهای ارتباط اجتماعی، عدم ارتباط با روحانیون اهل سنت کشور است.

وی با اشاره به اینکه نقش روحانیون اهل سنت در کشور بسیار تأثیرگذار است، افزود: این برای کشور مایه افتخار است که دو استان اهل سنت نشین سیستان و بلوچستان و کردستان، بیشترین آمار مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

مشاور وزیر کار در امور فرهنگی و روحانیون، این مسئله را نشان دهنده وفاداری، هوشیاری و عظمت مردم کردستان دانست و عنوان کرد: اگر امروز حضور مردم کردستان در انتخابات می‌درخشد به برکت وجود روحانیون مسئول و پیروی از رهبری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون معضل اصلی در کشور، تامین معیشت مردم است که این مسئله باید در اولویت باشد، اعلام کرد: سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال یک وظیفه است و باید مشکل اشتغال در جامعه ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام شهسواری به انجام اقدامات فرهنگی در وزارت کار اشاره و اعلام کرد: در این راستا بیش از 140 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ کار در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است.

مشاور وزیر کار در امور فرهنگی و روحانیون با تأکید بر اینکه تغییر نگرش در بحث اشتغال باید ایجاد شود، افزود: اکنون رابطه درستی میان اشتغال و دانشگاه‌ها وجود ندارد و مدرک گرایی بیشتر مُد شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید کار را به عنوان یک ارزش و عبادت در جامعه تلقی کنیم، اعلام کرد: یکی از مشکلات اصلی در کشور بروکراسی اداری است که باید دیوان سالاری و بروکراسی را به حداقل برسانیم.

حجت‌الاسلام شهسواری در ادامه با اعلام اینکه کمیته امداد و بهزیستی دو نهاد حمایتی هستند، عنوان کرد: پنج میلیون و 150 هزار نفر در بهزیستی جامعه هدف ما هستند که دو هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داریم و این همه نیازمند را نمی‌توان پوشش داد.

وی با اشاره به اینکه ما باید جامعه را به سمتی ببریم که همه نسبت به نیازمندان احساس مسئولیت کنند، یادآور شد: روحانیون ما باید مردم را به حمایت و دستگیری از نیازمندان تشویق کنند تا روحیه حمایت و مودت و محبت در جامعه ایجاد شود.

captcha