صدور 3هزار و 400 ویزای اربعین در البرز
کد خبر: 3653951
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

صدور 3هزار و 400 ویزای اربعین در البرز

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت البرز گفت: تاکنون 3هزار و 384 ویزای زائران اربعین استان‌های البرز و قزوین توسط کنسولگری عراق مستقر در این استان صادر شد.

عباس دمیرچی، مدیرکل حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این تعداد ویزا از هفته گذشته که کنسولگری عراق با حضور سفیر عراق در ایران راه‌اندازی شده، صادر شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار و 800 ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق مستقر در استان البرز صادر شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری تعداد بیشتری صادر شود ولی تا نزدیک روز اربعین سامانه سماح برای نام‌نویسی زائران و صدور ویزا باز است.
این مسئول با بیان اینکه برای دریافت ویزای اربعین نیازی به حضور زائران در محل کنسولگری نیست، گفت: متقاضیان این سفر زیارتی بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده و مبلغ ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و هیچ‌گونه وجه نقدی در دفاتر زیارتی رد و بدل نمی‌شود.
دمیرچی ادامه داد: زائران پس از تکمیل ثبت‌نام بایستی به دفاتر زیارتی و ارائه مدارک شامل گذرنامه و دو قطعه عکس برای دریافت ویزا اقدم کنند.
مدیرکل حج و زیارت البرز ابراز کرد: زائران علاوه بر هزینه صدور ویزا بایستی مبلغ 188 هزار ریال بابت بیمه، 62 هزار ریال بابت خدمات هلال احمر و 109 هزار ریال بابت حق خدمات کارگزار پرداخت کنند.
زائران بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند
وی گفت: در سال گذشته بعضی از زائران بدون ویزا و یا گذرنامه به مرز مراجعه می‌کردند و گاها موفق به عبور از مرز می‌شدند ولی در سال جاری تدابیر سختی از سوی کشور عراق اندیشیده شده به طوری‌که اگر شخصی بدون ویزا و گذرنامه مشاهده شود به سه سال حبس محکوم می‌شود.
مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به اینکه ستاد اربعین با حضور 12 کمیته مشغول فعالیت است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات این ستاد برنامه ریزی برای حضور زائران در مرز است پس بهتر است زائران هنگام ثبت نام زمان ورود و خروج خود به کشور عراق را مشخص کنند تا کمیته امنیتی و سیاسی تدابیر لازم را در مرز بی‌اندیشید و زائران بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کنند.

captcha