فراخوان سوگواره عاشورایی كودكان و نوجوانان در فارس اعلام شد
کد خبر: 3653959
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

فراخوان سوگواره عاشورایی كودكان و نوجوانان در فارس اعلام شد

گروه فرهنگی: مدیركل كانون پرورش فكری و كودكان استان فارس از اعلام فراخوان سیزدهمین سوگواره عاشورایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس گفت: سیزدهمین منزل سوگواره عاشورای کانون فارس «دوباره پیامبر(ص)» نام دارد که محور اصلی موضوعی آن «حضرت علی اکبر(ع)» است.

به گفته افتخاری، اعضای کودک مراکز(در سطح کتابخانه)، اعضای نوجوان(در سطح استان) و مربیان مراکز و کارکنان دفتر استان مخاطب این سوگواره هستند.

مدیر کل کانون فارس با بیان اینكه ما حصل فعالیت‌های انجام شده و آثار خلق شده توسط اعضا در ماه محرم در مراکز فرهنگی هنری به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در این مرحله مراکز می توانند با هماهنگی کارشناس حوزه، سوگواره عاشورای مرکزی برگزار کنند تا ضمن به نمایش گذاشتن آثار، با اجرای برنامه‌های مرتبط فرهنگی- هنری، مخاطبان را با محورهای تعیین شده آشنا کنند.

وی گفت: اعضا و مربیان علاقه‌مند می‌توانند در بخش فرهنگی شامل: معرفی شخصیت، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش و قصه‌گویی، در بخش ادبی و در قالب‌های شعر، داستان و متن ادبی و در بخش هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، سفال (کتیبه)، نمایش عروسکی و پویانمایی به ارائه اثر بپردازند.

افتخاری یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس 25 مهرماه سال جاری تعیین شده است.

وی در پایان گفت: سیزدهمین سوگواره عاشورایی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس پنج‌شنبه، یازدهم آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون فارس برگزار خواهد شد.

captcha