هدیه لبخندی دوباره/ اهدای اعضای بدن نوجوان زابلی به 5 بیمار
کد خبر: 3653988
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

هدیه لبخندی دوباره/ اهدای اعضای بدن نوجوان زابلی به 5 بیمار

کانون خبرنگاران نبأ: خانواده بیمار ابوالفضل صبوحی‌نیا(سارانی) با اهدا اعضای بدن بیمار خود لبخند زندگی را به همنوعان این نوجوان 10 ساله هدیه کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، خانواده بیمار ابوالفضل صبوحی‌نیا(سارانی) نوجوان 10 ساله که به دنبال ابتلا به بیماری صرع در بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) زابل، دچار مرگ مغزی شده‌ بود، طی اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه به مثابه آیه شریفه «مَنْ احیاها کمن احیا الناس» از سوره مبارکه مائده، با اهدا اعضای بدن بیمار خود به بیماران نیازمند عضو موافقت کرده و لبخند زندگی را به همنوعان خود هدیه کردند.
علی‌اکبر نصیری، رئیس دانشگاه و هماهنگ‌کننده پیوند اعضای بیمار در دانشگاه علوم پزشکی زابل
ضمن تشکر و قدردانی از پزشکان و متخصصان این بیمارستان، عنوان کرد: پس از تأیید مرگ مغزی از سوی پزشکان و متخصصان بیمارستان آموزشی، درمانی حضرت امیرالمؤمنین(ع) زابل و پس از اعلام رضایت خانواده محترم این بیمار، بدن وی جهت انجام عملیات انتقال اعضا به سایر بیماران، به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد.
وی عنوان کرد: قلب، قرینه‌ها، دو کلیه، کبد و بخشی از پوست این بیمار به بیماران نیازمند عضو سالم، پیوند زده خواهد شد.
نصیری ضمن قدردانی و تشکر از اقدام خداپسندانه این خانواده فرهیخته، گفت: این خانواده با اهدا اعضای عزیز از دست رفته خود لبخند زندگی را به پنج بیمار نیازمند هدیه می‌کنند.
captcha