آثار دفاع مقدس منظومه عزت و شرف این ملت است
کد خبر: 3654010
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
فرماندار اردبیل:

آثار دفاع مقدس منظومه عزت و شرف این ملت است

گروه اجتماعی: فرماندار اردبیل گفت: آثار دوران دفاع مقدس به عنوان منظومه ای ارزشمند از خاطرات و افتخارات فرزندان این مرز و بوم است که در تاریخ این کشور از آن به عنوان سند اقتدار و عظمت یاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا، جواد زنجانی در آئین رونمایی از کتاب سربازان نیار اظهار کرد: هنرمندان و نویسندگانی که با سعی و همت والای خود تلاش می کنند تا گنجینه های هشت سال دفاع مقدس را از زبان افتخارآفرینان این عرصه روایت کنند در حقیقت به کار بزرگی همت می کنند که نسل آینده در مورد این آثار ارزشمند قضاوت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و دیگر مجموعه های فرهنگی باید حامی این حرکت ارزشمند باشند، تصریح کرد: ما هر چه قدر میراث هشت سال دفاع مقدس خود را به هنری ترین شکل و در قالبی فاخر به نسل امروز و آینده منتقل کنیم به همان میزان در برابر هجمه های دشمنان صیانت ایجاد می کنیم.

این پیشکسوت دوران جنگ توجه به تولید آثار فاخر را در این حوزه به نویسندگان و شاعران یادآور شد و افزود: پیام دوران دفاع مقدس جز ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویان شرق و غرب چیز دیگری نبود که این پیام امروز نیز در جبهه های مختلف مراد و هدف ملت ایران است.

زنجانی گریزی به برجام و یاوه گوئی های اخیر ترامپ زد و خاطرنشان کرد: اگر امروز سردمدار قدرت پوشالی غرب و شرق آمریکای جنایتکار نمی تواند در برابر عظمت این ملت کاری انجام دهد به خاطر دستاورد عظیم این ملت در این چهار دهه و سال های اخیر است که ملت آزاده ایران در عرصه های جهانی و بین المللی آن را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه برجام تنها بهانه است تا آمریکا عناد و ستیزه جویی خود را در برابر عظمت این ملت به نوعی به رخ بکشد، گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس کید غرب و شرق را خنثی کرد و امروز در جبهه فرهنگی و اقتصادی باید چنین پیروزی هایی را به دست آوریم تا همچنان دشمنان نتوانند بر عظمت این ملت غلبه کنند.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود با قدردانی از نویسندگان خوش ذوق اردبیلی که در تولید آثار دوران دفاع مقدس قلمی رسا و بیانی شیوا دارند تصریح کرد: همچنان امیدواریم نویسندگان ما در جمع آوری خاطرات ایثارگران به ویژه پیشکسوتان این عرصه تلاش و همتی مضاعف کنند تا قبل از درگذشت آنها زمینه برای جمع آوری این خاطرات و انتقال پیام راستین دوران عزتمند دفاع مقدس مهیا شود.

در این مراسم جواد زنجانی به عنوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطراتی را از عملیات های غرورآفرین جنگ تحمیلی روایت کرد.
captcha