علمای دینی با افزایش بینش فرهنگی و اجتماعی در ترویج مسائل اخلاقی کوشا باشند
کد خبر: 3654015
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

علمای دینی با افزایش بینش فرهنگی و اجتماعی در ترویج مسائل اخلاقی کوشا باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: علمای دینی با افزایش بینش فرهنگی و اجتماعی جوانان و ترویج مسائل اخلاقی و انسانی زمینه تحول‌آفرینی در جامعه و حرکت به سمت و سوی تقرب الهی را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از فارس، آیت‌الله سیدحسن عاملی، پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان فرهنگی و مذهبی پایگاه مسجد قدس استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مناسب بر روی جوانان با تداوم تمرکز لازم بر روی مسائل فرهنگی نقش بسزایی در تعالی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش مهم روحانیت در روشنگری جامعه، افزود: علمای دینی با افزایش بینش فرهنگی و اجتماعی جوانان و ترویج مسائل اخلاقی و انسانی زمینه تحول‌آفرینی در جامعه و حرکت به سمت و سوی تقرب الهی را فراهم خواهند کرد.
امام جمعه اردبیل جوانان را به عنوان آینده‌سازان کشور معرفی کرد و ادامه داد: در صورت توجه ویژه هیأت امنای مساجد و مدیران پایگاه‌های فرهنگی نسبت به ظرفیت و قابلیت‌های جوانان می‌توان از استعداد این قشر فعال جامعه  برای توسعه فضاهای تربیتی و فرهنگی استفاده کرد.
عاملی ادامه داد:  توطئه‌های دشمنان بر علیه وحدت اسلامی، با آگاهی و فداکاری رزمندگان و ایثارگران جبهه مقاومت یکی پس از دیگری خنثی شده و تلاش استکبار جهانی برای برهم زدن اتحاد جامعه بزرگ اسلامی و ایجاد نفاق بدون نتیجه باقی خواهد ماند.
 وی بیان کرد: استمرار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی جوانان و برقراری تعامل مناسب با هیأت امنای مساجد و پایگاه‌های فرهنگی از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و با درایت و هماهنگی لازم از ظرفیت‌های فرهنگی موجود باید استفاده کرد. 
captcha