«قوشه» روستایی با 12 اثر تاریخی در دامغان
کد خبر: 3654026
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

«قوشه» روستایی با 12 اثر تاریخی در دامغان

گروه فرهنگی: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: با آغاز مرمت آثار تاریخی روستای قوشه دامغان به همت بخشداری و دهیاری این روستا، آثار تاریخی قوشه جان دوباره‌ای گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از ایسنا، معصومه داودیان با بیان این مطلب اظهار کرد: کار مرمت آثار تاریخی این روستا در بخش‌های مختلف آغاز شده و توسط بخشداری و دهیاری روستا و زیر نظر این اداره در حال انجام است.

وی گفت: قوشه یکی از روستاهای شهرستان دامغان در استان سمنان است که در دهستان تویه دروار در بخش امیرآباد در 40 کیلومتری جنوب غربی دامغان و در مسیر جاده دامغان - سمنان واقع شده است.

داودیان افزود: این روستا دارای بیش از 12 اثر تاریخی شامل (دو قلعه، حمام قدیمی، آب انبار قدیمی، مدرسه و خانه‌های تاریخی، کاروانسرا، محوطه‌های تاریخی و....) است که نیمی از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند و تعدادی از آنها در حال پیگیری برای ثبت در این فهرست هستند.

وی گفت: کاروانسرای قوشه در سال‌های گذشته توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان با انجام استحکام بخشی، اقدامات حفاظتی و ... مرمت شده و در حال حاضر کار مرمت قلعه، حمام قدیمی و آب انبار این روستا درحال انجام است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: آب انبار و حمام قوشه قابل استفاده است و هم اکنون حمام تاریخی این روستا مورد استفاده گردشگران علاقمند به استفاده از گرمابه‌های سنتی قرار می‌گیرد.
captcha