سلامت روان در محیط کار، شعار هفته سلامت امسال
کد خبر: 3654034
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

سلامت روان در محیط کار، شعار هفته سلامت امسال

گروه اجتماعی: معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان‌ اظهار کرد: سلامت روان در محیط کار، موضوعی است که باید به آن توجه دو چندان شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، محمدرضا صائینی  با اشاره به اینکه هفته سلامت روان از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه در نظر گرفته شده است، گفت: این هفته فرصت مناسبی است که در زمینه سلامت روان در جامعه و بالاخص در محیط کار صحبت شود تا مشکلات این حوزه بازبینی و در صدد برطرف کردن آن برآییم .
وی ادامه داد: شعاری که برای این هفته در نظر گرفته شده، «سلامت روان در محیط کار است» و این موضوع خود گواه بر اهمیت این موضوع دارد .
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان‌ اظهار کرد: برای توجه عموم و فرهنگ‌سازی برای این موضوع روزشمارهایی برای این هفته در نظر گرفته شده است که هر روز از این هفته با شعارهایی نام‌گذاری شده است که روز دوشنبه ۲۴ مهرماه، با عنوان روز نیروی کار سالم، جامعه سالم نام‌گذاری شده است .
این مسئول خاطرنشان کرد: تبعیض و استیگما (انگ زدن) بین کارگران باعث اختلال در زمینه سلامت روان کارمندان و کارگران می‌شود، از همین جهت باید همواره حقوق افراد در این زمینه شناسانده شود تا در این زمینه دچار مشکل نشویم .
وی ادامه داد: نباید با تبعیض گذاشتن و انگ زدن به افراد آنها را در محیط کار و متعاقب آن در جامعه منزوی کنیم و شرایط را برای طرد این افراد از جامعه به وجود آوریم .
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر کسی در محیط کار دچار اختلالات روانی است باید با صاحب کار و رئیس خود این موضوع را در میان بگذارد تا مدیر و مسئول بهترین شرایط را برای او فراهم آورد و در صورت بروز مشکلات به یاری او بشتابد .
صائینی افزود: همکاران این افراد باید با او بهترین مراوده را داشته باشند تا زمینه را برای مطرود شدن او از جامعه فراهم نکنند تا فرد بر مشکل خود فائق آید.
captcha