جانبازان همراهی خود را با صادقین اثبات کرده‌اند
کد خبر: 3654042
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

جانبازان همراهی خود را با صادقین اثبات کرده‌اند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آیه 119 سوره توبه گفت: مصداق صادقین تابع شرایط است جانبازان تا امروز در میثاق و پیمان با خداوند و عمل به آیه 119 سوره توبه خوب عمل کردند یعنی هم تقوا دارند و هم همراه با صادقین هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز 25 مهرماه در دیدار با جانبازان بصیر استان گفت: جانبازان از دوران دفاع مقدس تا امروز که 30 سال از آن روزها می‌گذرد رنج‌های فراوانی را تحمل کردند.
وی ادامه داد: آیات 119 و 120 سوره توبه عظمت تحمل رنج‌ها و پاداش این افراد را بیان می‌کند، در آیه 119؛ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ، ابتدا تکالیف مؤمن را بیان کرده اینکه مؤمن باید پای ایمان خود بایستد و وقتی در حصار ایمان به ولایت قرار گرفت دو وظیفه دارد؛ تقوی الهی و همراهی با صادقین.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه تقوی یعنی مواظبت از حدود الهی گفت: وظیفه دوم قطب حرکت مؤمن است اینکه با صادقین باشیم، مصداق اتم صادق نیز رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند تا امروز که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را شامل می‌شود با صادقین بودن از جنگ تبوک که آیات سوره توبه به این مناسبت نازل شد گرفته تا جنگ 8 ساله و مدافعان حرم را در بر می‌گیرد چراکه هر روز وسیله امتحان مؤمنان فراهم است.
امام جمعه اراک ادامه داد: مصداق صادقین تابع شرایط است و افرادی چون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و ... را دربر می‌گیرد، جانبازان و رزمندگان تا امروز در میثاق و پیمان با خداوند و عمل به آیه 119 سوره توبه خوب عمل کردند یعنی هم تقوا دارند و هم همراه با صادقین هستند.
وی افزود: آیه 120 سوره توبه؛ مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ...» بر پایبندی در چارچوب  اصول ایمانی تأکید می‌کند در پایان آیه وعده می‌دهد پاداش افرادی که در این راه رنج کشیدند نزد خداوند محفوظ است و هیچ گزندی به این افراد نمی‌رسد مگر اینکه در برابر آن پاداش بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: جانبازان شهدای زنده هستند، در اسلام نقص دو عضو معادل دیه انسان کامل است پس کسی که دو چشم خود را در راه خدا داده معادل یک شهید ثواب می‌برد علاوه بر آن در برابر تمام رنج‌هایی که بعد از نقص عضو می‌بیند نزد خداوند پاداش دارد این افراد الگوهای صبر و مقاومت، دفاع از حق و حقیقت و مبازره با فساد هستند.
امام جمعه اراک گفت: جانبازان کوله بار بزرگی از ارزش‌ها و خشنودی خداوند را به همراه دارند ارزش‌هایی که برای دیگران درس است هر انسانی می‌تواند به جامعه خدمت کند و اجر الهی داشته باشد اما حساب و پاداش جانبازان جداست. امروز اصل دعا را نباید فراموش کرد، کار بزرگ امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا دعا بود و البته حقیقت عبادت نیز دعا و انس با خداست و یقیناً دعای افراد بصیر نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد.
به گزارش ایکنا؛ محمد صادق دوخایی، مدیرکل بنیاد شهید استان نیز در این دیدار گفت: در کل کشور 6 هزار جانباز بصیر شناسایی شده داریم که 700 نفر از دو چشم جانباز هستند، در استان مرکزی نیز 204 جانباز بصیر داریم که 14 نفر از آنها دو چشم خود را در راه خدا از دست داده‌اند این افراد از نخبگان جامعه و دارای مدارج عالی تحصیلی هستند.
captcha