آمادگی شهرداری اصفهان برای همکاری با بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3654045
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

آمادگی شهرداری اصفهان برای همکاری با بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی: شهردار اصفهان گفت: لازم است هر چه زودتر موزه دفاع مقدس در شهر اصفهان راه‌اندازی شود تا ارزش‌های دفاع مقدس بیش از گذشته برای جوانان شهر نمايان شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روباط عمومی شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به رشادت‌های مردم اصفهان در سال‌های جنگ تحمیلي موزه دفاع مقدس نياز مردم اين شهر است.
قدرت‌الله نوروزی  با بیان اینکه با وجود این رشادت‌ها و دلیري‌هاي مردم اصفهان در کشور حق مردم اين شهر در کشور ناديده گرفته شده، تصريح کرد: موزه دفاع مقدس بايد بلافاصله پس از جنگ براي نمايش ايثارگري‌هاي اين مردم در نظر گرفته مي‌شد اما اين اتفاق رخ نداد.
نوروزی ادامه داد: باید هر چه سریعتر این موزه تکمیل شود تا افتخار آن نصيب ما در مديريت شهري و مسئولان حوزه نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس شود.
وی تاکید کرد: علاقه بسیاری به کمک به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها داريم تا ارزش‌هاي دفاع مقدس بيش از گذشته براي جوانان شهر نمايان شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جوانان بسیار شایسته‌ای در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور داشتند، افزود: بسياري از جوانان آن زمان اگر هم اکنون در مديريت‌هاي کشوري و شهري به جاي ما بودند بسيار شايسته‌تر و هوشمندانه تر مي‌توانستند بر مشکلات غلبه کنند.      
وی با بیان اینکه فکر و برنامه خوبی نیز براي گلستان شهداي اصفهان داريم، اضافه کرد: بايد جاذبه‌هايي براي اين مکان در نظر گرفته شده تا جوانان به اين مکان‌ها رفت و آمد بيشتري داشته باشند.
نوروزی با بیان اینکه در شهرداری با چالش‌های بزرگي مواجه هستيم، گفت: آرزو مي‌کرديم کاش اين مشکلات وجود نداشت تا بتوانيم نگاه بيشتري به اينگونه مسائل فرهنگي داشته باشيم، با وجود اين مشکلات آمادگي همكاري لازم در حوزه حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس را داريم.
تکمیل باغ موزه دفاع مقدس حق مردم شهر است
سردار مجتبی شیروانیان در این دیدار ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در شرايطي که دشمن اصلي ملت ايران يعني آمريکا هجمه‌هاي بي سابقه‌اي را عليه ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي به راه انداخته مشاهده مي‌کنيم سليقه‌هاي مختلف مردم در کنار يكديگر قرار مي‌گيرند و به صورت متحد از كيان جمهوري اسلامي دفاع مي‌كنند.
وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زير مجموعه ستادکل نيروهاي مسلح محسوب مي‌شود، اظهار کرد: بنياد در واقع شعبه‌اي از دفاع مقدس است که در هر استان داراي اداره کل با ماموريت‌هاي تخصصي در جهت حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: یکي از کارهايي که در رده صف انجام مي‌دهيم موزه دفاع مقدس است، با توجه به نقش بي بديل اصفهان در هشت سال دفاع مقدس حق اين شهر بوده كه در دهه هفتاد موزه دفاع مقدس آن تكميل شود اما بنا به دلايلي اين كار مدت زيادي طول كشيد.
وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس جزء مبلمان شهری محسوب مي‌شود، اضافه کرد: اين خلاء هم اکنون احساس مي‌شود و نياز است کارهاي بيشتري در اين خصوص صورت گيرد.
شیروانیان گفت: برای شهرداری اصفهان در دوره جدید مديريتي آن آروزي موفقيت و پيروزي داريم.
captcha