قرآن باید از حاشیه به متن زندگی مردم منتقل شود
کد خبر: 3654053
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
حجت‌الاسلام میرزایی:

قرآن باید از حاشیه به متن زندگی مردم منتقل شود

فعالیت های قرآنی:مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه قرآن باید از حاشیه به متن زندگی مردم منتقل شود افزود: متاسفانه با گذر زمان قرآن و معارف دینی به فراموشی سپرده می‌شود که نیازمند برنامه ریزی در راستای آشنایی نسل جوان با قرآن هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از آنا نشست هم اندیشی قرآنی در بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این نشست گفت: باید جنبش و نهضتی به وجود آید که دانشجویان و استادان در فضای قرآنی زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن باید از حاشیه به متن زندگی مردم منتقل شود افزود: متاسفانه با گذر زمان قرآن و معارف دینی به فراموشی سپرده می‌شود که نیازمند برنامه ریزی در راستای آشنایی نسل جوان با قرآن هستیم.

وی با توجه به ضرورت پرداخت فضای دانشگاه ها به قرآن و عترت تصریح کرد: ترویج، تبلیغ و تبیین قرآن یکی از مهم ترین اسباب مقابله با شبهات و هجمه هایی است که در شرایط کنونی دامنگیر فضای دانشگاه ها شده است.

رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ترغیب دانشجویان به قرآن و عترت افزود: امیدواریم سطح شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بیش از پیش ارتقا یابد.
یکانی: ضروری است اعضای هیات علمی دانشگاه اهتمام ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی و قرآن کریم داشته باشند که در این صورت شاهد بهره وری بیشتر خواهیم بود.

 سیدرحیم صانعی فرد نقش عوامل دانشگاه آزاد استان را در بسترسازی زمینه مشارکت دانشجویان در مسابقات را بیش از 70 درصد دانست و افزود: پتانسیل های بسیار زیادی در دانشگاه آزاد وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی برای به فعلیت رساندن این استعدادها هستیم.

 میرکاظم یکانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز گفت: اعضای هیات علمی، قلب تپنده دانشگاه هستند. ضروری است اعضای هیات علمی دانشگاه اهتمام ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی و قرآن کریم داشته باشند که در این صورت شاهد بهره وری بیشتر خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه های معاونت دانشجویی و فرهنگی در فراگیری موضوع قرآن و عترت در دانشگاه اظهار کرد: جلسه هایی با همه گروه های آموزشی برای مشارکت در زمینه قرآن و عترت برگزار می‌شود که امیدواریم استادان و مدیران گروه همکاری های لازم را در این راستا داشته باشند.

این مقام دانشگاهی بی برنامه بودن و عدم آینده نگری دانشجویان را عامل بروز بسیاری از رفتار های دانشجویان عنوان کرد و گفت: تبلیغات موضوعی و جلب مشارکت دانشجویان در ترسیم زندگی اسلامی از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هم با انتقاد از اینکه تعداد مقالات استخراج شده از پایان نامه های دانشجویان علوم انسانی بسیار اندک است گفت: سال های اخیر در رشته هایی که بیشترین پذیرش را داریم شاهد کمترین بازده هستیم.

دکتر پژمان محمدی اظهار کرد: مدیران گروه و استادان در صف اول مسائل فرهنگی هستند که با حضور موثر در جلسات و کاربردی کردن این جلسات، می‌توانند نقش بی بدیلی در ارتقای شاخص های فرهنگی داشته باشند.

در پایان این جلسه وحید آخرت‌‎دوست دبیر شورای قرآن و عترت با اشاره به بیست و سومین دوره برگزاری مسابقات قرآن و عترت گفت: تاکنون در هیچ یک از دانشگاه ها چنین مسابقه ای برگزار نشده است که واحد ارومیه مفتخر به برگزاری آن است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نقش اساسی و بی بدیلی در ارتقای فعالیت های فرهنگی دارد و موفقیت واحد ارومیه سبب درخشش دانشگاه آزاد استان می‌شود.

captcha