نیازی به تدوین سند اعتیاد در استان مرکزی نیست
کد خبر: 3654067
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
شاه‌محمدی:

نیازی به تدوین سند اعتیاد در استان مرکزی نیست

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تاکید کرد: برای هم سو بودن دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به تدوین سند اعتیاد در استان نداریم بلکه سند جامع اعتیاد در سال 1390 ابلاغ شده و بسیار کاربردی و حاوی نظرات نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،  نبی الله شاه‌محمدی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک که امروز، سه شنبه 25 مهرماه در فرمانداری برگزار شد، گفت: برای هم سو بودن دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به تدوین سند اعتیاد در استان نداریم بلکه سند جامع اعتیاد در سال 1390 ابلاغ شده و  بسیار گسترده ، توسعه یافته، کاربردی و حاوی نظرات نخبگان و صاحب نظران است.
وی ادامه داد: این سند برای استان‌ها قابل اجرا بوده و داری دو هدف کمی و غایی است که در هدف غایی ظرف مدت 5 سال باید 40 درصد افراد، تحت پوشش آگاهی و اطلاع رسانی قرار گیرند و این رقم در هدف کمی سالیانه 8 درصد است. باید از اعتباراتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به استان تزریق شده است مقداری به طرح‌های کاربردی و مؤثر حوزه اعتیاد اختصاص یابد.
شاه‌محمدی تصریح کرد: استان مرکزی مستعد کاشت ماده مخدر گل است برای جلوگیری از کاشت این ماده، همه دهیاران استان را تحت آموزش قرار دادیم و قرار است با اعتبار جدید، فرمانداران و دهیاران جدید نیز تحت آموزش قرار گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه بیش از گذشته نظارت بر سه صنف عطاری‌ها، آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی مد نظر این ستاد است، گفت: در این راستا کارگاه‌های متعددی برای آموزش صاحبین این مشاغل تشکیل شده است که آخرین بار با حضور 350 نفر از صاحبین آرایشگاه بانوان اراک این کارگاه آموزشی برگزار شد.
وی گفت: همه توجه ما در بحث اعتیاد به آرایشگاه زنانه معطوف شده است در صورتیکه از نظارت بر آرایشگاه‌های مردانه غافل شده‌ایم اداره بهداشت به عنوان دستگاه متولی، باید نظارت بر این صنف را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهد.  پیشنهاد می‌شود از طریق فرمانداران طرح جمع آوری برنامه‌های پیشنهادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد محله‌ها به بخشداران و دهیاران ابلاغ شود و طرح‌های ارسالی به اتاق فکر ستاد مبارزه مواد مخدر ارجاع و برنامه‌های اثرگذار اجرایی شود.
شاه‌محمدی در پایان بیان کرد: متاسفانه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی از موضع بالا محول می‌شود در صورتی که باید برای رفع این معضلات از پایین و درون منطقه آسیب دیده اقدامات برنامه‌ریزی و اجرا شود. در حوزه فرهنگی و پیشگیری باید تمام دستگاه‌ها بیش از گذشته مشارکت داشته باشند زیرا وضعیت استان مرکزی حوزه اعتیاد مناسب نیست.

captcha