متولی اصلی جمع‌آوری متکدیان شهرداری است
کد خبر: 3654085
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

متولی اصلی جمع‌آوری متکدیان شهرداری است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان گفت: متولی اصلی این کار شهرداری است و باید شهرداری پای کار باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا باقری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان دیروز سه‌شنبه، 25 مهر در جلسه ساماندهی متکدیان با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان گفت: متولی اصلی این کار شهرداری است و باید شهرداری پای کار باشد.
وی افزود: بسیاری از متکدیانی که جمع‌آوری می‌شوند خطرناک هستند و مراقبت لازم برای حفظ سلامتی افرادی که در اجرای طرح همکاری می‌کنند باید انجام شود.
علی غلامی، نماینده فرمانداری در اجرای این طرح نیز تصریح کرد: از 420 نفر متکدی که تاکنون جمع‌آوری شده‌اند، 95 درصد غیربومی هستند که بسیاری طرد شدند و البته بعضی‌ها مجدد دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی تأسیس مرکز بهداری بود که مجوز آن را از بهزیستی اخذ کردیم و مقرر شد خیریه ماه بنی‌هاشم پیگیر این قضیه شود، ادامه داد: در این مرکز کسانی که ترک داده می‌شوند تا مدتی ماندگار می‌شوند تا آمادگی برگشت به جامعه را پیدا کنند.
غلامی تصریح  کرد: تاکنون حدود 10 نفر از این متکدیان که معتاد بودند ترک کردند و تعدادی مشغول به‌کار شدند و تعدادی هم دوباره به اعتیاد خود برگشتند و اگر مرکز نگهداری داشتیم برگشت به روز اول‌شان دیرتر یا اصلا صورت نمی‌گرفت.
وی بیان کرد: بعضی افراد هم با اینکه ترک کرده‌اند خانواده‌هایشان قبولشان نمی‌کنند و این مورد می‌تواند بهانه‌ای برای برگشت دوباره آنها باشد.
غلامی اظهارکرد: عدم همکاری مناسب شهرداری هم در این زمینه معضلی شده است و البته تا شهردار مستقر شود طول می‌کشد.
وی افزود: گرم‌خانه‌ یا مکان مناسبی برای نگهداری کوتاه‌مدت این افراد تا سروسامان می‌گیرند نیاز است همچنین همکاری پایانه و هزینه‌های جاری از جمله هزینه کمپ ترک‌ اعتیاد هم از دیگر ملزومات برای تداوم این طرح است که باید به آن توجه شود.
منبع: فرمانداری رفسنجان
captcha