شرط بهره‌مندی از آموزه‌های هدایتی قرآن، داشتن فطرت سالم است
کد خبر: 3654100
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

شرط بهره‌مندی از آموزه‌های هدایتی قرآن، داشتن فطرت سالم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: از نظر خداوند، آغاز بهره‌مندی از آموزه‌های هدایتی قرآن، داشتن فطرت سالم، ‌عقل سلیم و تقوای عقلانی و عقلی است.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از نظر خداوند، آغاز بهره‌مندی از آموزه‌های هدایتی قرآن، داشتن فطرت سالم، ‌عقل سلیم و تقوای عقلانی و عقلی است.
وی افزود: قرآن به انسان می‌آموزد که چگونه در یک فرآیند ساده در مدت کوتاه عمر خویش در دنیا، به تقوا و عبودیت می‌توان خدایی شد و همه اسمای الهی را در خود فعلیت بخشید و سپس در مقام پروردگاری و ربوبیت نشست و خلافت الهی را از زمین به عهده گرفت.
وی با استناد به آیه 84 سوره مائده عنوان کرد: در این آیه می‌خوانیم برای ما چه عذری است که به خدا و آنچه از حق به ما رسیده ایمان نیاوریم و حال آنکه چشم داریم که پروردگارمان ما را با گروه شایستگان به بهشت درآورد، پس به پاس آنچه گفتند خدا به آنان باغهایی پاداش داد که از زیر درختان آن نهرها جاری است در آن جاودانه می‌مانند و این پاداش نیکوکاران است.
حجت‌الاسلام همزبان ادامه داد: انسان با بهره‌مندی از آموزه‌های شناختی و دستوری آن می‌تواند راه و هدف خویش را بیابد و با عمل به آموزه‌های آن، خود را چنان سازد که هدف آفریدگار و آفرینش است.
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش.
این استاد دانشگاه یادآور شد: قرآن، تنها کتاب آسمانی است که به دور از هر گونه تحریف و‌ تصحیف در اختیار بشر است.  
وی افزود: ایمان به قرآن دالان پر نوری است که هر انسانی از آن عبور کند به طور حتم به سعادت دنیوی و اُخروی می رسد.
حجت‌الاسلام همزبان قرآن را کتاب شناختی و پرورشی دانست و تاکید کرد: قرآن کتاب شناختی و پرورشی است که با هر آیه‌ای قرائت می کند، خود و هستی و خدا را می‌شناسد و با هدف و راه کمال آشنا می‌شود و با عمل به آموزه‌های وحیانی که از آن به سعی و عمل صالح یاد می‌شود، خود را می سازد؛ چرا که انسان عمل را می‌سازد و عمل نیز انسان را می سازد و پرورش می‌دهد و تا مقام تقرب عبودیتی که کنه و جوهر و ذاتش الوهیت است خودسازی می‌کند.

captcha