امر به معروف و نهی از منکر شیوه صالحان است
کد خبر: 3654101
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

امر به معروف و نهی از منکر شیوه صالحان است

گروه اجتماعی: رئيس اداره تبلیغات اسلامی میانه، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است.

حجت‌الاسلام علی اصغر سعیدی، رئيس اداره تبلیغات اسلامی میانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است که در پرتو آن واجبات دیگر، اقامه می‌شود، راهها ایمن، درآمدها حلال، مظالم به صاحبان اصلی مسترد، زمین آباد، حق از دشمنان باز پس گرفته می شود و امر حکومت تحکیم می‌یابد.
 وی با استناد به آیه 104 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و به خوبی فرمان دهند و از بدی باز دارند، اینان رستگارانند.
حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی‌ از منکر تنها در تذکرات افراد عادی نسبت به بعضی گناهان جزئی خلاصه نمی‌شود، بلکه قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش برای اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تشکیل حکومتی بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهی‌ از منکر است.  
رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میانه یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، نقش ارزنده‌ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد و پشتوانه محکمی برای تثبیت ارزش‌ها و ریشه کنی مفاسد اجتماعی است.
وی با اشاره به فرموده مولای متقیان علی(ع) افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند: همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا، در مقایسه با امر به معروف و نهى از منكر نيست مگر همچون آب دهانى كه در دريايى ژرف انداخته شود.
حجت‌الاسلام سعیدی، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضامن اجرای احکام دینی دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. در فرهنگ اسلام، افراد جامعه همانند سرنشینان یک کشتی هستند، چنانچه یکی از آن‌ها بخواهد دیواره کشتی را سوراخ کند، همگی وظیفه دارند که مانع او شوند وگرنه همه آن‌ها غرق خواهند شد.
captcha