اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3654123
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
۲۷ مهرماه؛

اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه معارف: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از برگزاری سومین اجلاس استانی نماز در ۲۷ مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس  ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، روز گذشته 25 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجلاس استانی نماز با موضوع (‌نماز و فضای مجازی) در سالن علامه فرزان اداره‌کل ارشاد اسلامی استان‌ برگزار می‌شود.
وی افزود: این اجلاس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان‌جنوبی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، ائمه جمعه، فرماندار بیرجند، روحانیت و نماینده‌ای از ستاد اقامه نماز کشور برگزار خواهد شد.
 رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: نمی‌توانیم از این موضوع که نماز مهم‌ترین فریضه است صرف نظر کنیم.
کمیلی ادامه داد: نزدیک هزار آیه و ۱۹ هزار از روایات از نماز یاد می‌کنند.
وی اظهار کرد: شرط قبول تمام عبادات نماز است و شرط سلامت جامعه از فحشا و منکر نیز نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باید همه با یکدیگر همکاری کنیم تا این فریضه الهی در جامعه اجرا شود.
کمیلی ادامه داد: اگر دغدغه سلامت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را داریم باید آن ها را به وسیله نماز به دست آوریم.
وی اظهار کرد: رسانه‌ها تقش تاثیرگذاری در تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز دارند.
 رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره  به عنوان اجلاس استانی نماز با نام نماز و فضای مجازی، افزود: باید بپذیریم که امروزه فضای مجازی یکی از بهترین ظرفیت‌ها است و باید تهدید فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم.
کنیلی بیان کرد:  فضای مجازی یک فرصت است که امسال در نام اجلاس استانی و سراسری نماز، با فریضه نماز قرین شد.
وی افزود: باید از این فرصت استفاده کرد و اصحاب رسانه و صاحب نظران و تمام کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند تامل کنند که چطور می‌شود از فضای مجازی برای تبلیغ نماز استفاده کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا از این فضا برای رساندن فرهنگ اهل بیت(ع) به جامعه استفاده کنیم.
کمیلی ادامه داد:  در اجلاس استانی نماز از ۱۰ نفر از فعالان نماز استان تقدیر خواهد شد.
وی افزود: همچنین در این اجلاس از ۳۰ دستگاه اجرایی استان که در ارزیابی‌های سال گذشته بیشترین امتیاز را در بحث نماز کسب کرده‌اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه اجلاس سراسری نماز نیز در آذرماه امسال در استان هرمزگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعداد آثاری که از خراسان‌جنوبی برای قضاوت در اجلاس سراسری نماز به دبیرخانه اجلاس تاکنون رسیده است ۱۰ مورد است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشراه به فعالیت این ستاد در فضای مجازی، اظهار کرد: سه کانال فعال ستاد اقامه نماز کشور کانال قرار هفده، کانال صدف ویژه بانوان و کانال نیک ویژه نماز کودکان از کانال‌های فعال ستاد اقامه نماز کشور است.
کمیلی ادامه داد: کانال سفیران صبح و گروه‌های عاشقان نماز و رابطین نماز دستگاه‌های اجرایی از  کانال‌های فعال ستاد اقامه نماز استان است.
وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز بیشترین نقش خود را در تولید و ارسال محتوا در فضای مجازی ایفا می‌کند.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: ستاد اقامه نماز استان بحث سفیران صبح برای اقامه نماز صبح در مساجد را پیگیری می‌کند.
کمیلی با بیان اینکه در این راستا در سال گذشته ۶۰ نماز صبح در مساجد استان احیا شد،افزود: در حال حاضر در بیش از ۲۳۰ مسجد خراسان‌جنوبی نماز جماعت صبح اقامه می‌شود.
وی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان ۵۰ گفتمان خانواده مطهر را در مهرماه و آبان‌ماه امسال برگزار می‌کند.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری نشست‌های دانشجویی با همکاری دانشگاه‌ها و  برگزاری ۵۰ نشست دانش‌آموزی و اجرای مسابقه کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان در  سال جاری خواهد بود.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته طرح سلامت معنوی را در بیمارستان‌های استان اجرا کردیم و امسال نیز پیگیری می‌کنیم.
کمیلی بیان کرد: دوره آموزشی ویژه زوج‌های جوان را در استان برگزار می‌کنیم که از ۱۶ سهمیه استان تاکنون هشت دوره برگزار شده است.
وی یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی معلمان سوم ابتدایی و برگزاری دوره آموزشی طرح نماز، کلید بهشت ویژه معلمان نهضت سوادآموزی از دیگر فعالیت‌های این ستاد در سال جاری خواهد بود.
captcha