مصرف کالای ایرانی باید در نوجوانان و جوانان ما نهادینه شود
کد خبر: 3654151
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
حجت‌الاسلام روحانی:

مصرف کالای ایرانی باید در نوجوانان و جوانان ما نهادینه شود

گروه اجتماعی: عضو سابق شورای شهر و مسئول کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی در میان نوجوانان و جوانان در قالب‎های مختلف تاکید کرد.

حجت‎الاسلام و المسلمین سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: مساله اقتصاد مقاومتی یک مساله یک بعدی یا چند بعدی نیست زیرا ابعاد این مساله بسیار مهم و فراگیر است.
وی افزود: مساله اقتصاد مقاومتی، شامل همه ارکان مختلف جامعه است، در واقع آنچه از آن به عنوان زندگی یاد می‎کنیم در عرصه اقتصاد مقاومتی دارای اصل و هویت است.
عضو سابق شورای شهر قم بیان کرد: مساله اقتصاد مقاومتی ابتدا باید در عرصه فرهنگی رخ نمایی کند؛ ابتدا این بحث در عرصه خانواده و در میان نسل‎های نوجوان و جوان باید نهادینه شود و سپس در ارکان دیگر خود را متجلی کند.
وی گفت:  به همین مناسبت این کار در کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم امسال به عنوان یک طرح جدی پیگیری شد؛ در طرح اوقات فراغت امسال سعی شد که در تمام مساجد استان و کانون‎های فرهنگی بر اصل اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم.
وی تصریح کرد:  نوجوانان در این طرح آموختند که چگونه الگوی اقتصاد مقاومتی را بشناسند و در عرصه‎های مختلف زندگی آن را به کار ببرند؛ در این برنامه به آنها آموخته شد که چه الگو و سبکی را برای برای زندگی خود انتخاب کنند که به اقتصاد مقاومتی منجر شود.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد قم بیان کرد: یک نوجوان باید از سنین پایین بیاموزد که خرید جنس خارجی به معنی بیکاری پدر، عمو یا برادر و در آینده بیکاری خود او می‎شود؛ ترویج مصرف کالای ایرانی باید در خون جوانان ما جاری شود.
وی گفت: در مرحله عمل در خیلی از مساجد استان نیز نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی را برگزار کردیم که یکی از فروشگاه‎های آن در  ساختمان خاتم در بلوار صدوقی بود.
captcha