تولید محتوا و حضور موثر از ضروریات فعالیت در فضای مجازی است
کد خبر: 3654194
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

تولید محتوا و حضور موثر از ضروریات فعالیت در فضای مجازی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اهمیت حضور موثر و تولید محتوی در فضای مجازی گفت: رهبر واقعی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کسی است که تولید کننده محتوای موثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 26 مهر در نشستی با مدیران و فعالان شبکه‌های اجتماعی و مجازی شهرستان آرادان با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب این فضا، فضایی واقعی است.
وی مدیریت در شبکه‌های مجازی را مدیریتی با ویژگی‌های خاص برشمرد و افزود: رهبری در این فضا به راه انداختن سریع‌تر شبکه، میزان پست‌های به اشتراکت گذاشته و ... نیست بلکه رهبر واقعی کسی است که در این فضا تولید و حضور موثر دارد.
سوقندی با بیان اینکه فضای مجازی زبان و ادبیات خاص خودش را دارد متذکر شد: کسی می‌تواند در این فضا مخاطب داشته و فعالیت نموده و رشد نماید که این فضا را بشناسد و با زبان این فضا آشنا باشد و با  زبان رسانه تولید کند.
وی مهمترین مخاطبان امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را جوانان و نوجوانان دانست و با تاکید بر خطرات این شبکه‌ها متذکر شد: فردگرایی افراطی مهمترین خطر این فضا و شبکه‌ها است و در صورتی که این فضا و شبکه‌ها به درستی مدیریت نشود انسان‌ها را از جامعه جدا و دچار فردگرایی و درون گرایی افراطی می‌کند.
سوقندی، اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی را از بزرگترین اعتیادها خواند و یادآور شد: نتیجه این اعتیاد جدا کرد فرد از جامعه و خانواده است و تولید محتوای مناسب بهترین ابزار برای مقابله با این اعتیاد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت نهادسازی ، فعالان و مدیران شبکه‌ها و فضای مجازی در شهرستان آرادان را به نهادسازی و ایجاد انجمن فراخواند و اذعان کرد: با همفکری و تاسیس انجمنی به مسایلی نظیر آموزش خانواده‌ها برای آشنایی  با نحوه استفاده از فضای مجازی ، آگاه سازی و گفتمان سازی در این خصوص توجه و فعالیت کند.
وی به وجود نوعی بی‌سوادی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر ایجاد نهضت سواد فضایی مجازی و حضور موثر و تولید مناسب برای فضای مجازی تاکید دارند و فعالان این عرصه نیز باید به امر تولید محتوی مناسب مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی اقدام و با خطرات فضای مجازی مقابله کنند.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

captcha