به گزارش خبرگزاری بینالمللی
قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الاربعین حمید مروجی، مسئول بخش تولید
محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: بر اساس سابقهای که
از پیش داشتیم، در عرصه تولید محتوا از حوزههای مختلف محتوایی بهره گرفتیم که
اینفوگرافی، پوستر و ... از جمله این موارد بود و در کنار این موضوعات از قالبهای
مکتوب مانند کتاب و لوح فشرده و نشریه نیز استفاده میکنیم تا تولیدات را در
اختیار عموم مردم قرار دهیم.
وی
ادامه داد: در حوزه مخاطبان نیز گروههای مختلفی را پوشش میدهیم که در زمینه
زائران میتوان علاوه بر زائران ایرانی، زوار عراقی و زائران دیگر کشورها را نیز
نام برد. به این منظور برای استفاده زائران مراسم پیادهروی اربعین، محتوای مورد
نیاز در سایت این کمیته و کانال تلگرام به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و اردو
بارگذاری میشود.
مروجی
با اشاره به اینکه این نهاد تولیداتی نیز به زبان ترکی استانبولی خواهد داشت،
افزود: پرمخاطبترین محصولات ما کتابچه «راهنمای زائر» است که در قطع نیم پالتویی آماده
شده و با تغییرات جزئی در سومین سال به چاپ رسیده است.
به
گفته این کارشناس فرهنگی، «رهتوشه زیارت» نیز مجموعه زیارتنامهای است که زائران
در اربعین به آن نیاز دارند و رویکرد آن نیز توقف کوتاه در شهرها و اماکن زیارتی
است و به همین دلیل از زیارتهای کوتاه مفاتیحالجنان برای استفاده در این مجموعه
استفاده شده و اصل زیارت بیان شده است.
وی
اظهار کرد: بخش دیگری از مخاطبان را مبلغان و مبلغات تشکیل میدهند که محتوای
تبلیغی، مطالب مربوط به تاریخ، اماکن و احکام، متن مقاتل و محتوای کاملالزیارات و
دیگر مطالب مورد نیاز در اختیار آنها قرار میگیرد. برای کارگذاران اجرایی نیز
محتوا به صورت پوستر و کتابچههایی در بخش سلامت، امداد، نجات و راهنما که کمک
خوبی است آماده شده است.
مسئول بخش تولید محتوای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پایان سخنانش به موضوع بیمه سفر اربعین و فواید و مزایای آن اشاره و عنوان کرد: تولیداتی با کمک سامانه حج و زیارت در این حوزه نیز آماده میشود. 100 موشن نیز برای موضوع و مشکلات گمشدگان طراحی شده است. از آنجا که بخش بسیاری از کسانی که گم میشوند، مسن و کمسواد هستند شاید کمتر بتوانند از پوستر استفاده کنند، بر این اساس ناچار هستیم از محصولات صوتی و تصویری در این راستا استفاده کنیم.