کمیته امداد درپی مشارکت هرچه بیشتر با خیران برای محرومیت زدایی است
کد خبر: 3654257
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

کمیته امداد درپی مشارکت هرچه بیشتر با خیران برای محرومیت زدایی است

گروه اجتماعی: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این کمیته همکاری و مشارکت هرچه بیشتر با افراد و گروههای خیر جامعه را به منظور محرومیت زدایی در برنامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایرنا، علی محمد ذوالفقاری گفت: برای این منظور طرح استخراج اطلاعات و رده بندی افراد خیر مشارکت کننده در صدقه‌ها ، اکرام و زکات را در کشور به اجرا گذاشته‌ایم تا به واسطه آن سطح همکاری و میزان مشارکت آنها مشخص و تفاهم نامه های کمیته امداد بر اساس آن انجام شود.
وی اظهار کرد : همکاری کمیته امداد با اینگونه خیران سرعت رفع فقر را بالا برده و ضمن افزایش میزان انفاق در جامعه از هرز رفت منابع جلوگیری می کند.
او با بیان اینکه امسال مبلغ 300 میلیارد ریال به منظور جلب مشارکت های مردمی تخصیص یافته است گفت : دنبال آن می باشیم تا کمک خیران در مسیر توانمندسازی خانواده‌ها انجام و اثربخشی و دوام این مساعدت‌ها بیشتر شود.
وی از در حال تدوین بودن نظام نامه احسان و نیکوکاری در کمیته امداد خبر داد و بیان کرد : نظام مشارکت با خیران مسکن ساز ، سلامت خانواده ، معیشت ، جهیزیه و ازدواج ، آموزش ، کارهای فرهنگی و معنوی تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه در شش ماه دوم امسال ارتباط با دهک های بالای اقتصادی را در برنامه داریم افزود : گفت و گوی اجتماعی بین امداد و بازار، بورس و مناطق آزاد به منظور جذب منابع بالاتر در این حوزه تعریف شده است.
وی یادآوری کرد : مطالعه در بازارهای سنتی شیراز ، اصفهان ، مشهد ، تبریز و تهران برای پررنگتر کردن نقش بازار در نیکوکاری را آغاز نموده ایم و صندوق نیکوکاری بورس را برای سپرده گذاری افراد نیکوکاری که در بورس حضور دارند طراحی کرده ایم تا سود آن شامل حال نیازمندان جامعه شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون فقط اشخاص حقیقی با کمیته امداد در کار خیر مشارکت می کردند افزود : اکنون در تلاشیم تا شرکت ها و سازمان ها را نیز به عنوان وظیفه مسوولیت اجتماعی آنها مشارکت دهیم و خیران حقوقی را نیز داشته باشیم.
ذوالفقاری گفت : اکثر افراد نیکوکار و توانمند در مناطق برخوردار ساکن می باشند و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از افرادی نیکوکاری که در مناطق محروم ساکن می باشند را به منظور جلب هرچه بهتر و بیشتر مشارکت های این عزیزان در برنامه داریم.
وی با بیان اینکه کمک های مردمی به کمیته امداد به سه نوع نقدی ، اجناس و خدمات انجام می شود گفت : قصد داریم تا میزان کمک های خدماتی را ازسوی افراد ، شرکت ها و بنگاههای اقتصادی و تولید کننده خدمات افزایش دهیم تا به نفع افراد نیازمند ازطریق کمیته امداد استفاده شود.
معاون کمیته امداد کشور در قسمت دیگری از سخنانش گفت : در استانهای گوناگون ایران ظرفیت نفوذ و مشارکت هرچه بیشتر افراد در این کمیته احساس می شود و بطور تقریبی می توان 10 میلیون نفر مشترک نیکوکار جدید که قسمتی از آنها سازمانها می باشند به تعداد مشترکان فعلی آن اضافه شود.
او گفت : شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به خیریه های دیگر کمک می کنند همچنان به روال قبلی خود ادامه خواهند داد اما سازمان هایی که به خیریه های دیگر کمک نمی کنند باید با معرفی خدمات خودشان به این کمیته جذب شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا نیز گفت : کمیته امداد مخالفتی با فعالیت موسسه ها و تشکل های دیگر خیریه که به شکل شفاف و قانونی و سازمان یافته فعالیت دارند ندارد.
او همچنین از تلاش کمیته امداد برای جلب مشارکت های 60 هزار صنعتگر ، صنوف گوناگون ؛ تشکل های صنفی ، دانش آموزان و دانشجویان در جشن نیکوکاری در شش ماه دوم امسال به عنوان یک عزم ملی برای رفع نیازهای عزیزان نیازمند خبر داد.

captcha