برپایی دومین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه مناطق آزاد
کد خبر: 3654260
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

برپایی دومین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه مناطق آزاد

گروه مسابقات: دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه مناطق آزاد تا 28 مهرماه در حال برپایی است.

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور به میزبانی منطقه آزاد ارس در گروه‌های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در حال اجرا است.
وی با تأکید بر اینکه تربیت بیش از پیش حافظان قرآن در مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل و اجزاء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، نهج‌البلاغه و مفاهیم انجام می‌شود.
پورمعین با اشاره به حضور محسن خادم عرب‌باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آیین افتتاحیه این مسابقه، تصریح کرد: در آغاز این مسابقات متسابقان با حضور بر مزار شهدای گمنام ارس و  نثار فاتحه از آنها برای موفقیت مدد گرفتند.
دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور با اشاره به نوآوری این مسابقات، اضافه کرد: این مسابقات شب گذشته، 25 مهرماه، با طرح ابتکاری در زمینه قرائت قرآن، شاهد رقابت در رشته دو خواني قرآن بود. اين طرح به صورت آزمايشي و برای نخستین بار انجام می‌شود که در آن سعی بر هماهنگي قرائت دو نفر شده است.
پورمعین با اشاره به استقبال صورت گرفته از این رشته از مسابقات عنوان کرد: در صورت طي مراحل فني و علمي این رشته در دستور مسابقات مناطق آزاد كشور قرار می‌گیرد.
captcha