تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد در استان زنجان ضروری است
کد خبر: 3654273
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد در استان زنجان ضروری است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از افزایش دو برابری سازمان‌های مردم نهاد استان در ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد در استان، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از استانداری زنجان، مسیح الله سلطانی در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان، با بیان اینکه در استان ۲۸۰ تشکل مردم نهاد فعال وجود دارد که ۲۰۷ تشکل، مجوز استانی و ۵۸ تشکل نیز مجوز شهرستانی دارند، اظهار کرد: از ۲۸۰ تشکل فعال در استان، تنها ۶۵ تشکل در زمینه مسائل خیریه ای فعال هستند و بهترین اقدامات نیز در حوزه خیریه های استان انجام می شود؛ به گونه ای که تشکل های فعال در حوزه خیریه، ۵ هزار بیمار را در استان با بهترین امکانات درمانی و به صورت رایگان در سطح کشور و منطقه، اداره می کنند.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ تشکل نیز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: از ۶۵ تشکلی که در حوزه آسیب های اجتماعی در استان فعال هستند، خواسته شده است هرگونه درخواستی را مشروط بر اینکه موضوع اساسنامه آنها، کاهش آسیب های اجتماعی باشد، به دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان ارائه دهند تا حمایت های لازم از فعالیت آنها صورت گیرد.
سلطانی از افزایش دو برابری سازمان های مردم نهاد استان در ۴ سال گذشته خبرداد و گفت: تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد در استان، ضروری است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه دولت، وجود سازمان های مردم نهاد را یک فرصت ارزشمند می داند و از فعالیت آنها حمایت می کند، گفت: در همین راستا و در استان زنجان با حمایت‌هایی که در بخش های مختلف صورت گرفته، طی ۴ سال گذشته، تعداد سازمان های مردم نهاد استان از ۱۴۰ تشکل به ۲۸۰ تشکل افزایش یافته است.
سلطانی از فعالیت ۷۹ تشکل در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، شهری، عمران و آبادانی، مذهبی و پژوهشی در استان یاد کرد و گفت: همچنین ۵۶ تشکل در زمینه ورزش و جوانان، ۹ تشکل در حوزه زیست محیطی و ۶ تشکل نیز در زمینه گردشگری در استان مشغول به فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از بخش های اجتماعی، فعالیت هایی از سوی سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد که نمونه این فعالیت‌ها، در ساختار دستگاه های دولتی و کارکرد آنها مشاهده نمی شود؛ به گونه ای که این تشکل‌ها با اعتبارات اندکی که در اختیارشان قرار داده می شود و یا منابع مالی که خودشان تأمین می کنند، اقداماتی انجام می دهند که این اقدام ها، قابل تقدیر است.
captcha