صمیمیت و جدیت در آموزش؛ دو مولفه مهم در پیشبرد آموزش‌های قرآنی
کد خبر: 3654274
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
قرجه‎لو عنوان کرد:

صمیمیت و جدیت در آموزش؛ دو مولفه مهم در پیشبرد آموزش‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزشی دارالقرآن زنجان گفت: صمیمیت و جدیت در آموزش دو مولفه مهم در پیشبرد آموزش‌های قرآنی است که باید مورد توجه مربیان قرآنی قرار گیرد.

اصغر قرجهلو، معاون آموزشی دارالقرآن زنجان و حافظ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان اظهار کرد: هر موسسه‌ای که در زمینه آموزش قرآن کریم فعالیت دارد با استفاده از شیوه‌های مختلف، علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان را برای حضور در کلاس‌های قرآنی جذب و تحویل اساتید و مربیان خود می‌دهد و بعد از این مربیان هستند که با هنر خود می‌توانند زمینه ماندگاری قرآن‌آموزان در آن موسسه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه اساتید قرآنی در مقایسه با مربیان در حوزه‌های دیگر وظیفه سنگین‌تری دارند، افزود: در عصری هستیم که دشمن با همه ابزار در اختیار خود دین و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و این مساله وظیفه مربیان قرآنی را سنگین‌تر می‌کند که در کنار آموزش مفاهیم قرآنی باید به نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین قرآن‌آموزان نیز توجه داشته باشند.

قرجهلو با تاکید بر اینکه همه اساتید باید با دانش و آگاهی کافی در کلاس درس حضور داشته باشند، گفت: توجه به شیوه‌های آموزشی یکی از مسایلی است که نباید از نظر مربیان غافل بماند و مطالعه و آگاهی کافی بتوانند سوالات قرآن‌آموزان را به درستی پاسخ دهند.

معاون آموزشی دارالقرآن زنجان ایجاد جذابیت و صمیمت در کلاس را یکی از هنرهای مربیان عنوان و تصریح کرد: با ایجاد صمیمیت است که قرآن‌آموز رغبت بیشتری برای حضور در کلاس پیدا می‌کند که این مساله در سنین کودکی بسیار حائز اهمیت است که محیط صمیمی و امن برای کودک در نظر گرفته شود و با زبان کودکانه مسائل آموزشی بیان شود.

قره‌جه‌لو تاکید کرد: هر چند باید توجه داشت این صمیمیت موجب دور شدن از هدف آموزشی نشود و مربی کارآزموده فردی است که در عین صمیمیت با جدیت در امر آموزش فعالیت داشته و مطالب را بیان کند زیرا با رعایت هر دو مولفه است که می‌توان به اهداف تعیین شده آموزشی و پرورشی قرآنی رسید.

captcha