کاهش دید در ریگان در پی بروز پدیده ریزگردها
کد خبر: 3654289
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
فرماندار ریگان خبر داد:

کاهش دید در ریگان در پی بروز پدیده ریزگردها

گروه اجتماعی: فرماندار ریگان گفت: بروز پدیده ریزگردها در شهرستان ریگان موجب کاهش دید افقی در محور ترانزیت ریگان چابهار و ریگان نرماشیر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، به نقل از فارس، امین باقری اظهارکرد: پدیده ریزگردها که از دقایقی قبل در این شهرستان نمایان و موجب کاهش دید افقی در محور ترانزیت ریگان چابهار و ریگان نرماشیر شده و آسمان شهر به تاریکی فرو رفته است.

وی از رانندگان این محور خواست به دلیل کاهش دید افقی با احتیاط رانندگی کنند و بیان داشت: مجوز احداث ایستگاه پایش ریزگردها در ریگان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان صادر شده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه از بین رفتن پوشش گیاهی در شهرستان، آن را تبدیل به کانون بحران فرسایش بادی در کشور کرده است، ادامه داد: اقداماتی در زمینه مهار ریزگردها در ریگان انجام شده است، ما نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای این امر هستیم.

باقری با بیان اینکه هر لحظه بر غلظت ریزگردها در این شهرستان افزوده می‌شود که مشکلات تنفسی برای شهروندان به وجود آورده است، تصریح کرد: تمام مراکز بهداشتی‌درمانی، نیروهای امدادی و پلیس راه ریگان ایرانشهر در این محور در حالت آماده‌باش قرار دارند.
captcha