آزادسازي 32 هكتار از اراضی تصرف‌شده بستر و حریم رودخانه‌هاي استان سمنان
کد خبر: 3654299
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
مديرعامل آب منطقه‌اي سمنان خبرداد:

آزادسازي 32 هكتار از اراضی تصرف‌شده بستر و حریم رودخانه‌هاي استان سمنان

گروه اجتماعی: مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان از رهاسازي و آزادسازي 32 هكتار از اراضی تصرف‌شده در بستر و حريم رودخانه‌هاي استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از ایسنا، ايريج حيدريان با بيان اينكه به طور متوسط سالانه حدود 30 هكتار از تصرف‌هاي غيرمجاز در استان سمنان رفع مي‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته در راستاي احياء و حفاظت از منابع آبي در سمنان، رودخانه چشمه علي دامغان، مهديشهر و حبله‌رود گرمسار انجام شده است.

وي همچنين از انجام مطالعات تعيين حد بستر در وسعت 586 كيليومتر از رودخانه هاي استان سمنان خبر داد و افزود: علاوه بر اين 291 كيلومتر ميله گذاري و نشانه گذاري حد بستر رودخانه هاي استان سمنان نيز انجام شده است.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان خاطرنشان كرد: 28 هزار و 419 كيلومتر طول رودخانه‌ها و مسيل‌هاي استان سمنان است كه از اين تعداد 1561 كيلومتر شامل طول رودخانه‌ها و مسيل هاي اصلي و مهم استان سمنان است.

حيدريان به عوارض و پيامد‌هاي ناشي از تغيير در بستر رودخانه‌ها اشاره كرد و گفت: افزايش ريسك سيلاب در اثز تغيير كاربري غيرمجاز بستر رودخانه، فرسايش كناره‌هاي رودخانه، تأثير نامطلوب بر سازه هاي متقاطع، پل‌ها و... به علت عدم رعايت حريم و حد بستر رودخانه‌ها پديد خواهد آمد.
captcha