اهتمام به رعایت حدود شرعی و مسائل اخلاقی در ورزش
کد خبر: 3654317
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد:

اهتمام به رعایت حدود شرعی و مسائل اخلاقی در ورزش

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رعایت حدود شرعی و مسائل اخلاقی در ورزش لازم و ضروری است و در رابطه با این موضوع باید وسواس بیشتری به خرج داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، صبح امروز چهارشنبه 26 مهرماه با تعدادی از منتخبان جامعه ورزش استان زنجان در دفتر امام جمعه زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله خاتمی در این دیدار ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به فعالان این عرصه اظهار کرد: رعایت حدود شرعی و مسائل اخلاقی در ورزش لازم و ضروری است و در رابطه با این موضوع باید وسواس بیشتری به خرج داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه رقابت در ورزش خوب است اما این رقابت نباید منجر به بداخلاقی شود، تصریح کرد: فعالان در عرصه ورزش باید اعمال و رفتار خود را در چارچوب موازین دین، اخلاق و اسلام، تنظیم کنند.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از جمله ورزش‌های کم هزینه بوده و مباحث اخلاقی و رعایت حرمت بزرگترها در آنجا به صورت محسوس مشاهده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی بر گسترش ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود بستر برای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها در ورزش فراهم شود و سعی کنیم ورزش همگانی بین خانواده‌ها تعمیم پیدا کرده و در محلات مختلف برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه باید روحیه تعاون و همکاری افزایش و از ظرفیت خیرین برای ورزش استفاده شود، تصریح کرد: حضور خیرین در کنار دولت می‌تواند زمینه اقدامات خوبی برای توسعه ورزش در سطح جامعه باشد.

captcha