فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به‌سمت مدارس سوق داده شود
کد خبر: 3654329
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
یوسفوند:

فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به‌سمت مدارس سوق داده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت 450 مشاور تربیتی در آموزشگاه‌های لرستان، گفت: یکی‌ از سیاست‌های کاری ما این است که فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را به مدارس بکشانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز، 26 مهرماه در آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، گفت: یکی‌ از سیاست‌های کاری ما این است که فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را به مدارس بکشانیم.
وی ادامه داد: ما مسابقات فرهنگی، هنری قرآن، عترت و نماز و پرسش مهر و همه مسابقات را وسیله و ابزار می‌دانیم که جنبه مقدماتی دارد و راهکاری برای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می‌بینیم با این نگاه و رویکرد که در طول دولت تدبیر و امید و دولت کنونی آقای روحانی احساس می‌کنم، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این مسابقات تمام نیازهای جوانان را پاسخ‌گو باشد، در غیر این‌صورت به نظر می‌رسد، مسابقات سطحی بوده چه‌بسا آسیب‌زا باشند.
یوسفوند ادامه داد: در این راستا به زیرساخت‌های نرم‌افزاری یا همان نیروی انسانی و سخت‌افزاری که دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی است نیاز است، که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، افزود: متمرکز کردن مسابقات در سطح ملی و کشوری آثار و برکاتی دارد، به نظر من اگر از حجم ملی کاسته شود و در سطح مدارس و استان‌ها و شهرستان‌ها دیده شود، اثرات بیشتر و مطلوب‌تری خواهد داشت.
وی تصریح کرد: توانمندسازی عوامل اجرایی در نظام تعلیم و تربیت مطالبه ماست، از همدلی، همیاری و مشارکت همه‌جانبه عوامل آموزش و پرورش استان از برگزاری این مسابقات تشکر می‌کنم.
یوسفوند با اشاره به فعالیت 450 مشاور تربیتی در آموزشگاه‌های استان، تأکید کرد: اگر در استان با همه محدودیت‌ها و محرومیت‌های مالی و امکانات روبرو هستیم، همیاری با نظام تعلیم و تربیت و همیاری با عرصه‌های آموزش و پرورش و دلسوزانه کار کردن از ویژگی‌های کارکنان ماست که توانستیم در سطح کشور مقام کسب کنیم.
captcha