310 شاعر در کنگره سراسری «شعر عاشورایی» قروه شرکت کردند
کد خبر: 3654330
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

310 شاعر در کنگره سراسری «شعر عاشورایی» قروه شرکت کردند

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از ارسال آثار ۳۱۰ شاعر کشور به دبیرخانه دهمین کنگره شعر عاشورایی در این شهرستان خبر داد.

شهلا مژده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دهمین کنگره شعر عاشورایی با حضور شعرا و هنرمندان استان کردستان در آبان ماه جاری در قروه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان کشور تا 22 مهرماه سال جاری فرصت شرکت در این کنگره را داشتند، افزود: دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در سه بخش شعر عاشورایی، بخش ویژه و مقاله برگزار می شود،

مژده با بیان اینکه 310 شاعر از سراسر کشور آثار خود را به این کنگره ملی ارسال کردند، عنوان کرد: 650 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که آثار رسیده در حال حاضر در مرحله بازبینی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اعلام کرد: آثار ارسالی در دو رده جوانان زیر ٣٠  سال و بزرگسالان بالای ٣٠ سال داوری می شود.

وی زمان برگزاری این سوگواره را همزمان با آبان سال جاری اعلام کرد و افزود: در بخش ویژه کنگره نیز شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهدای مدافع حرم، شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مژده به بخش مقاله دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی نیز اشاره و بیان کرد: موضوعات بخش مقاله‌نویسی در محورهای شناخت هرچه بیشتر جریانات، فرق و مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه(علیه السلام) است.

وی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

captcha