اهدای «قرآن بریل» از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی به دو حافظ نابینای قرآن
کد خبر: 3654337
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

اهدای «قرآن بریل» از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی به دو حافظ نابینای قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت پنج میلیون ریال از سوی بنیاد قرآنی روشندلان به دو حافظ نابینا اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان» به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و با همکاری بنیاد قرآنی روشندلان،  مصحف کل قرآن بریل به دو خواهر و برادر معلول و روشندل اصغر و سمیه کاویانی، حافظ کل قرآن اهدا شد.
بر همین اساس مرتضی نیکزاد، مدیر بنیاد قرآنی روشندلان اصفهان پس از با‌خبر شدن از وضعیت و امکانات محدود این دو حافظ، 30 جلد قرآن بریل به همراه کتاب‌های صوتی ترجمه و مفاهیم استاد وکیل را به اصغر و سمیه کاویانی اهدا کرد. قرآن‌های بریل بنیاد قرآنی روشندلان در 30 جلد و هر جلد یک جز نگاشته شده است.
یادآور می‌شود، اصغر و سمیه کاویانی حافظ کل قرآن از روستای پیرسبز قائمیه هستند. اصغر متولد 1363 و سمیه متولد 1369 است که از طی دو الی سه سال موفق به حفظ قرآن شده‌اند در حالی که این حافظان از ناحیه کمر به پایین معلول جسمی هستند و بروی دو دست خود راه می‌روند و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند شرایط را کمی سخت کرده است.
سمیه و علی‌اصغر به دلیل نبود امکانات آموزشی تا به این سن بی‌سواد مانده‌اند؛ و در حال حاضر با کمک یکی از اهالی روستا که مسلط به خط بریل بوده توانسته‌اند چند حرف از الفبای فارسی را فراگیرند.
برخی از اعضای خانواده کاویانی نیز با دیدن موفقیت‌های این دو به حفظ قرآن روی آورده‌اند؛ علی‌اصغر و سمیه ‌هم‌اکنون حافظ کل قرآن کریم هستند که این توفیق به جهت همراهی حجت‌الاسلام احمد خسروی مسئول شعبه قائمیه مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با این دو روی داده است.
روش حفظ آنها بصورت شنیداری بوده  و با استماع آیات قران  و تکرار آنها با دقت در شماره آیه و صفحه موفق به حفظ کلام الله مجید شدند. با تکرار آیه‌ها و قسمت کردن آیه‌های طولانی توانستند کل قرآن را از حفظ کرده و در مراسم مختلف استانی و ملی افتخار بیافریند گرچه آرزوی اصغر شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان است اما می‌توان فهمید که آن دو بیش از هر کس دیگری در مسابقه زندگی موفق و پیروز گشته‌اند.
captcha