یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است
کد خبر: 3654341
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
رئیس دانشگاه پیام نور قم:

یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه پیام نور استان قم گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است؛ فرهنگی که بتواند جامعه را به سمت وسوی تولید و اشتغال سوق دهد.

محمدعلی حسینی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، با اشاره به لزوم حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاهی و اساتید در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود:بر این اساس ترغیب دانشجویان به سمت تولید و اشتغال می تواند از راهبردهای مهم در اقتصاد مقاومتی باشد.
وی تصریح کرد: در این مسیر لازم است میان علم و صنعت نیز پیوندی ناگسستنی ایجاد کرد و رشته های دانشگاهی مرتبط با کسب و کار و فعالیت های تولیدی را گسترش بخشید.
حسینی همچنین اظهارکرد: دانشگاه پیام نور با توجه به ساختاری که در تحصیل حضوری و غیر حضوری دانشجویان دارد فرصت های مهمی را در جهت حضور عملی دانشجویان در عرصه کار، تولید و اشتغال فراهم می سازد و فرآیند حضور در عرصه اقتصادی را تسهیل می نماید.
وی تاکید کرد: آموزش حرفه و مهارت در زمینه تولید و اشتغال برای دانشجویان امری ضروری است چرا که تنها با تکیه بر دروس تئوری نمی توان به آسانی وارد بازار کار شد و اهداف اقتصادی را به صورت عملیاتی اجرا کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم عنوان کرد: هر چه بسترهای علمی و دانشگاهی به سمت رشته های عملیاتی و مهارتی توسعه یابد او زمینه برای حضور افراد تحصیل کرده در صنعت و تولید و کارآفرینی فراهم شود قتصاد کشور نیز رونق بیشتری می یابد.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی در خصوص این منویات وظیفه آگاهی بخشی در جامعه را بر عهده دارند.
حسینی یادآوری کرد: در این خصوص معظم له به خوبی برنامه های اقتصاد مقاومتی را تبیین کرده اند و راهکارهای رسیدن به عزت و اعتلا و پیشرفت کشور را به جامعه نشان داده اند.
وی یکی از سیاست های دشمن را عقب نگاه داشتن ایران از پیشرفت های اقتصادی دانست و گفت: همه مسئولان و متولیان و متخصصان و نخبگان باید در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گام برداند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تصریح کرد: با تکیه بر توانمندی های داخلی و پیروی از منویات و رهنمودهای رهبری می توان به درجه ای از پیشرفت و تعالی اقتصادی دست یابیم که دیگر تحریم ها و تهدیدات دشمن کارساز نباشد.
وی در پایان عنوان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی در نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی ابتدا باید به آسیب شناسی و سپس شناسایی فرصت ها و ظرفیت ها بپردازند تا با نگاهی علمی بتوان فعالیت های پژوهشی و آموزشی و صنعتی و تولیدی و عمرانی را به سمت اقتصاد مقاومتی هدایت کرد.
captcha