نامگذاری کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر به نام «مرحوم امیر حسین فردی»
کد خبر: 3654348
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

نامگذاری کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر به نام «مرحوم امیر حسین فردی»

گروه فرهنگی: در ادامه ویژه برنامه های نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی، یکی از کتابخانه عمومی خیّرساز شهرستان نیر به نام امیر حسین فردی، امیر داستان انقلاب، نامگذاری و از تابلو آن رونمائی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در مراسم نکوداشت مرحوم امیر حسین فردی که روز گذشته 25مهرماه  با حضور همسر و دختر ایشان، دکتر محسن شاه رضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور، دکتر حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان، دکتر رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی و یاور گنجی بخشدار مرکزی نیر و تعدای از مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان نیر و مردم خونگرم روستای قره تپه شهرستان نیر در مسجد این روستا برگزار شد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اظهار خرسندی از نامگذاری یکی از کتابخانه های عمومی نیر به نام مرحوم امیر حسین فردی، آثار ایشان را یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبی در مخیله کودکان و نوجوانان دانسته و اظهار داشت: بسیاری از ما، کودکی و نوجوانی خود را با داستان های شیرین امیر حسین فردی در کیهان بچه ها سپری کرده ایم.
دکتر رباب عزیزخانی، امید، ایمان و سرزندگی را از جمله عناصر داستان های فردی ذکر کرده و افزود: نویسندگان جوان بسیاری، علاقمندی خود به حوزه ادبیات و داستان را مدیون مرحوم امیر حسین فردی و شوق آفرینی وی در آثارش هستند.
وی، با اعلام برگزاری نشست های جمع خوانی آثار امیر حسین فردی در کتابخانه های عمومی استان، از برگزاری مسابقه کتابخوانی «اسماعیل» از آثار این نویسنده پرآوازه حوزه کودک و نوجوان خبر داد.
رئبس بنیاد نخبگان استان نیز در این مراسم، با تقدیر از اهالی روستای قره تپه، آشنائی با اهالی زادگاه مرحوم امیر حسین فردی را افتخاری برای خود دانسته و اظهار داشت: صداقت و پاکی برگرفته از طبیعت را میتوان در جای جای آثار فردی مشاهده کرد و این موهبت، مرهون فضای روستای زرخیز قره تپه است.
حسین شایقی، نکوداشت شخصیت های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی استان را یکی از اولویت های بنیاد نخبگان ذکر کرده و از همکاری ارگانهای مختلف بالاخص اداره کل کتابخانه های عمومی تقدیر نمود.
وی، نقش امیر حسین فردی در پایه گذاری و تبیین داستان انقلاب دارای اهمیت بسیار دانسته و خاطرنشان ساخت: برای ابراز این محورین همین بس که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از ایشان با نام امیر داستان انقلاب یاد کرده اند.
مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در این مراسم، با اشاره به ویزه برنامه های برگزار شده در جهت نکوداشت امیر حسین فردی، ایشان را دارای جایگاهی مهم در عرصه ادبیات انقلاب بالاخص در حوزه کودک و نوجوان دانسته و گفت: مرحوم امیر حسین فردی همواره دغدغه انقلاب، اسلام و فرهنگ داشت.
محسن شاه رضایی، علاقمندان به نوسندگی را به الگوبرداری از مرحوم امیر حسین فردی دعوت نموده و افزود: تأکید آن مرحوم همواره بر خواندن، نوشتن و دوباره نوشتن بود.
وی، فردی را به گفته مقام عظمای ولایت، امیر داستان انقلاب دانسته و تأکید کرد: همه صاحبنظران بر نقش امیر حسن فردی و قلم فاخرش در علاقمندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و داستان تأکید دارند.
captcha