اربعین، پیوند حماسه حسینی با مهدویت است
کد خبر: 3654367
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
حجت‌الاسلام فتاحی:

اربعین، پیوند حماسه حسینی با مهدویت است

گروه اجتماعی: رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی(ع) استان ایلام گفت: اربعین، پیوند حماسه حسینی با مهدویت و تجدید میثاق با اهل بیت و امامان معصوم(ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی، مدیر کل تبلیغات اسلامی و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی(ع) استان ایلام، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: اربعین، پیوند حماسه حسینی با مهدویت و تجدید میثاق با اهل بیت و امامان معصوم(ع) است و این پیوستگی دو نهضت چنان است که امام زمان (عج)، هنگام ظهور خویشتن را با امام حسین(ع)، معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه پیام اربعین حسینی(ع)، پیام پیروزی حق بر باطل بوده و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با قدرت‌های استکباری است، افزود: اربعین، بزرگترین تجمع جهان در طول تاریخ بشریت را تشکیل و این برافراشتن پرچم سیدالشهداء (ع) در میان پیروان ادیان و مذاهب و همه قومیت‌ها، مقدمه بسیار مهمی برای ظهور آخرین ذخیره الهی مهدی موعود و منجی مستضعفان جهان است .
فتاحی در ادامه ضمن اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده در روایات ائمه معصومین، به روایتی از امام صادق اشاره کرد که می فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏‌فرماید و یک درجه مرتبه‏‌اش را بالا مى‏‌برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد .
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی (ع) ایلام تصریح کرد: زیارت اربعین، نوعی تجدید میثاق با امام حسین(ع) و امامان معصوم(ع) بوده و شیعیان در این مراسم وفاداری خود را نسبت به آنان و راه و مرامشان ابراز کرده و از قاتلان و دشمنان آنان اعلام برائت می‌کند.
وی در پایان گفت: عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از جمله مهمترین شعائرالله است و وظیفه تک تک ما مسلمانان است که این شعائر الهی را حفظ کنیم

captcha