دانشجویان البرزی به کربلا اعزام می‌شوند
کد خبر: 3654377
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

دانشجویان البرزی به کربلا اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس بسیج دانشجویی البرز از اعزام دانشجویان البرزی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ نفر دانشجو برای سفر به کربلا جهت حضور در اربعین حسینی(ع) ثبت‌نام کرده‌اند.

مرتضی هاشمی، رئیس بسیج دانشجویی البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: پیاده‌روی بزرگ اربعین یکی از صحنه‌های شگفت انگیز تاریخ جهان است که با حضور میلیون‌ها نفر که خانه‌هایشان را ترک و هزاران کیلومتر را به قصد زیارت امام حسین(ع) طی می‌کنند رقم زده می‌شود.
وی افزود: این موضوع با توجه به شرایط امنیتی منطقه و حضور گروه‌های تکفیری و تروریست‌های داعش در بخشی از عراق که مسیر راه پیمایی عاشقان حسینی را تهدید می‌کند حقیقتی شگفت‌انگیز است که فقط می‌توان با عشق حسینی آنرا بیان کرد و به واقع عقل از توجیه آن عاجز و مظلومیت سالار شهیدان و حقانیت اوست که چنین رویدادی را هر ساله رقم می‌زند.
مسئول بسیج دانشجویی استان البرز بیان کرد: ناحیه بسیج دانشجویی به عنوان کوچک‌ترین خانواده عاشقان حسینی با استقبال پرشور دانشجویان نسبت به حضور در این سفر معنوی عظیم، شرایط سفر را فراهم کرده است و تا به این لحظه حدود 800 نفر دانشجو ثبت نام کرده و این رقم روز به روز به طور چشمگیری در حال افزایش است.
هاشمی گفت: حرکت کاروان زائران حسینی با ندای لبیک یا حسین(ع) آغاز می‌شود و عزیزان دانشجو به مدت دو شب در نجف و چهار روز در کربلای معلی اسکان دارند و مسافت پیاده روی حدودا 100 کیلومتر از نجف تا کربلا است که تقریبا سه روز به طول می‌انجامد. 
این مسئول با اشاره به این موضوع که پیاده‌روی اربعین زمینه رشد معنوی را فراهم می‌کند، گفت: در پیاده روی اربعین، فرهنگ‌های مختلف حضور دارد و پیر و جوان شرکت می‌کند، گرما، سرما و خشکی در این سفر معنا ندارد چرا که افراد با حضور در این فضا و مشاهده شکوه این سفر همه چیز را فراموش می‌کنند.

captcha